Rapid KL menawarkan tempoh tambahan 15 hari secara percuma buat pengguna pas My100 dan My50

Rapid KL menawarkan tempoh tambahan 15 hari secara percuma buat pengguna pas My100 dan My50

Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) telah mengumumkan pemberian tempoh tambahan 15 hari secara percuma buat semua pengguna pas My100 dan My50 yang memperbaharui pas tamat tempoh, atau membeli pas baharu. Ia adalah sebagai tanda prihatin terhadap pengguna terbabit yang tidak dapat terus menggunakan pas perjalanan tanpa had mereka sejak bermulanya Perintah Kawalan Pergerakan pada 18 Mac 2020 yang lalu.

“Kepada para pengguna yang akan memperbaharui pas yang telah tamat tempoh atau akan membeli pas baharu bermula hari ini sehingga 31 Mei 2020, kami akan memberikan penambahan 15 hari secara percuma kepada anda. Jadi, secara keseluruhan, anda akan mendapat perjalanan tanpa had selama 45 hari dengan harga yang sama.

“Pembaharuan pas tersebut boleh dilakukan di semua Kaunter Khidmat Pelanggan stesen LRT (Transit Aliran Ringan), MRT (Transit Aliran Massa), Monorel, BRT (Bas Rapid Transit) dan hab bas terpilih,” ujar Muhammad Nizam Alias, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan (Operasi) Prasarana.

Pas My100 memberi akses tanpa had untuk perkhidmatan monorel, LRT, MRT, BRT Laluan Sunway, bas perantara MRT dan semua bas ganti-ganti Rapid KL, dengan hanya membayar RM100 untuk tempoh perjalanan selama 30 hari.

Manakala pakej My50, yang berharga RM50 untuk tempoh 30 hari pula, memberikan penggunaan tanpa had untuk semua perkhidmatan bas Rapid KL, yang beroperasi di lebih 180 laluan di seluruh Lembah Klang dan Selangor, serta perkhidmatan bas perantara MRT.

Beliau turut berkata, bagi memastikan kelancaran pembaharuan pas perjalanan ini, pihak Rapid KL akan menempatkan penambahan kakitangan di stesen-stesen yang sesak. “Sebagai langkah keselamatan, kami menyeru agar pengguna pengangkutan awam sentiasa memakai penutup mulut dan hidung, menjaga kebersihan diri serta sentiasa menjaga jarak sosial ketika berada di tempat awam,” tambahnya lagi.

Untuk sebarang pertanyaan dan maklum balas berkenaan pas My100 atau My50, anda boleh merujuk kepada kakitangan Rapid KL di stesen atau hab bas, media sosial Rapid KL atau layari www.myrapid.com.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required