Drift dalam stesen minyak – dua lelaki ditahan polis

Baru-baru ini tular satu video memaparkan sebuah Subaru BRZ membuat aksi drift dalam kawasan stesen minyak, yang tentunya akan mendatangkan akibat buruk sekiranya kemalangan berlaku pada persekitaran mudah terbakar berkenaan. Sehubungan dengan itu, polis Perlis telah menahan dua lelaki yang dikaitkan dengan video yang tular tersebut, lapor Berita Harian.

Menurut laporan tersebut, kejadian berkenaan dilakukan dalam kawasan sebuah stesen minyak yang terletak dekat Jejawi, Perlis. Pemangku Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Perlis, Asisten Superintendan Mohd Rizal Emran, berkata dua lelaki termasuk pemilik stesen berkenaan, berusia 34 dan 37 tahun itu ditahan selepas tampil menyerah diri di Balai Polis Arau pada jam 8.45 malam tadi.

Menurutnya lagi, polis turut menyita Subaru BRZ yang dipercayai digunakan untuk melakukan aksi tersebut yang disimpan di perkarangan rumah pemandu terbabit dekat Bintong.

“Pemilik stesen minyak berkenaan mengaku menganjurkan aksi drift itu, manakala rakannya yang juga pemilik kedai aksesori bertindak memandu kenderaan terbabit.

“Mereka ditahan kerana melakukan aksi berbahaya yang boleh menyebabkan kemalangan, kebakaran dan kerosakan kepada pelanggan stesen minyak beberapa hari lalu,” katanya ketika dihubungi oleh Berita Harian hari ini.

Mohd Rizal turut mengesahkan bahawa kedua-dua lelaki itu sudah dibebaskan sementara dengan jaminan polis hari ini dan dijangka didakwa dalam masa terdekat dan kes disiasat mengikut Seksyen 42(1) dan 81(2) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required