Toyota RAV4 akan tiba di Malaysia tak lama lagi?

Toyota RAV4 akan tiba di Malaysia tak lama lagi?

Sejak semalam, 1 Jun 2020, suasana automotif di Malaysia nampak meriah betul. Maklumlah selepas PKP yang ketat sebelum ini, kini banyak perniagaan sudah memulakan operasi. Lebih penting, sejak semalam juga, banyak model-model baru diperkenalkan untuk pasaran Malaysia, walaupun bukan lagi dalam cara yang biasa ia diadakan.

Jika anda terlepas pandang, Mercedes-Benz sahaja melancarkan tiga model kompak AMG yang menawan — Mercedes-AMG A45 S 4Matic+, CLA45 S 4Matic+ dan A 35 4Matic. Selain itu, semalam juga Subaru Malaysia perkenalkan Forester GT Edition 2020. Dan, hari ini, Honda Malaysia pula memperkenalkan secara rasmi model BR-V facelift 2020.

Tentulah, akan banyak lagi model baru yang menyusul. Diam-diam, antara yang paling menarik perhatian sebenarnya adalah dari Toyota. Melalui laman web rasmi, walaupun sedikit agak tersorok iklan teasernya, model RAV4 mula ditunjukkan dengan pesan “Coming Soon”. Tak ada pautan atau maklumat lanjut tentang itu, tetapi ia seolah-oleh mengesahkan bahawa SUV berkenaan akan tiba di Malaysia secara rasmi dalam masa terdekat.

Toyota RAV4 akan tiba di Malaysia tak lama lagi?

Toyota RAV4 baru ini diletakkan atas platform Toyota New Global Architecture (TNGA). Dengan itu, ia dapat menggunakan suspensi multi-link di belakang, yang menurut Toyota, dapat memberikan pengendalian, kawalan serta NVH yang lebih baik.

Hujung tahun lalu, model ini dipilih sebagai pemenang bagi anugerah Kereta Tahunan Jepun 2019. RAV4 layak kerana “ia memenuhi semua keperluan di peringkat tinggi”, dan juga ditawarkan dengan tiga jenis sistem pacuan semua-roda. Lain-lain daya penariknya termasuklah pengendaliannya yang selesa, harganya, ruang penyimpanan barang dan modul komunikasi data eksklusif di Jepun.

Untuk versi pasaran Malaysia, belum ada perincian lanjut yang didedahkan. Untuk itu, terus bertenang dan perhatikan ruang ini untuk kemaskini berkaitannya nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required