GALERI: Mercedes-AMG A45S 4Matic+ W177 di M’sia

GALERI: Mercedes-AMG A45S 4Matic+ W177 di M’sia

Mercedes-AMG A45S 4Matic+ dilancarkan secara rasmi untuk pasaran tempatan semalam bersama dua lagi model kompak prestasi lain, iaitu CLA45 S 4Matic+ dan juga A35S 4Matic. Harga jualannya ialah RM459,888.

Ia dilengkapi enjin M139 2.0 liter yang baru dibangunkan, menjadi antara enjin empat-silinder turbocas paling berkuasa pernah dihasilkan dengan janaan 421 PS – ini mecatatkan peningkatan sebanyak 40 PS. Jumlah tork juga diberi pertambahan; daripada 475 Nm kepada 500 Nm bagi model terbaru ini. Enjin berkenaan digandingkan pula dengan sistem transmisi AMG Speedshift DCT-8G klac berkembar baru dengan lapan-kelajuan.

GALERI: Mercedes-AMG A45S 4Matic+ W177 di M’sia

Unit berkenaan membolehkannya memecut dari 0-100 km/j dalam masa hanya 3.9 saat dan mampu mencapai kelajuan maksimum 270 km/h. Unit enjin baru ini dikilang menggunakan prinsip atau mendekatan “One Man, One Engine” di Affalterbach.

Untuk pasaran Malaysia, A 35 4Matic dan A 45 S 4Matic+ di datangkan dengan pakej terhad Edition 1. Ini memberikan penampilan yang lebih agresif bagi A 45 S 4Matic+; apron depan yang khusus, gril AMG dengan perincian perak serta bonet dengan rekaan “kubah” khas, rim aloi 19-inci AMG lima-jejari dalam hitam kesat dan kaliper brek merah serta ekzos berkembar yang membezakannya daripada A 35 4Matic. A 45 S ditawarkan dalam dua warna — designo mountain grey magno dengan perincian kuning matahari dan satu lagi, sebaliknya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required