Mercedes-AMG A35 4Matic Edition 1 W177 – RM380k

Mercedes-AMG A35 4Matic Edition 1 W177 – RM380k

Mercedes-AMG A 35 versi sedan sudah dilancarkan pada tahun lepas, dan kini tiba pula masa untuk versi hatchback iaitu Mercedes-AMG A35 4Matic. Ia baru sahaja dilancarkan bersama dua buah lagi model kompak iaitu Mercedes-AMG A45S dan juga Mercedes-AMG CLA45.

Menjadikannya lebih istimewa, Mercedes-Benz Malaysia (MBM) menawarkan A35 di dalam versi Edition 1, di mana ia dilengkapi dengan pakej AMG Aerodynamics, AMG Night Package serta rim AMG 19 inci. Harga jualan Mercedes-AMG A35 4Matic Edition 1 ini adalah RM379,888 tidak termasuk insurans.

Enjin yang digunakan pada model hatchback ini adalah sama dengan versi sedan, iaitu unit petrol empat-silinder turbo 2.0 liter M260, yang mampu menghasilkan kuasa 306 hp pada 5,800 rpm dan 400 Nm tork dari 3,000 hingga 4,000 rpm.

Mercedes-AMG A35 4Matic Edition 1 W177 – RM380k

Transmisi pula adalah unit AMG Speedshift 7G tujuh-kelajuan yang digabungkan dengan sistem pacuan semua roda AMG Performance 4Matic yang mampu menghantar 50% tork ke roda belakang melalui klac multi-plat elektro-mekanikal. Dengan fungsi Race Start, A 35 hatchback boleh memecut dari 0-100 km/j dalam masa 4.7 saat (0.1 saat lebih pantas daripada versi sedan).

Untuk bahagian brek, model ini menggunakan angkup empat piston serta cakera berliang 350 mm di hadapan, manakala di belakang pula menggunakan angkup satu piston dengan cakera 330 mm. Suspensi adalah unit AMG Ride Control manakala mod pemanduan pula ada empat (Comfort, Sport, Sport+, Individual dan Slippery) melalui AMG Dynamic Select.

Bahagian dalam juga melihatkan penggunaan pelbagai aksesori AMG, yang termasuk kemasan warna hitam dan perak, plet tepi pintu, alas kaki, tempat duduk larasan kuasa serta stereng yang dibalut dengan kulit Nappa. Barangan lain adalah seperti lampu suasana dan kawalan suhu automatik.

Pada bahagian keselamatan, model yang dianggap sebagai model permulaan kepada siri AMG ini dilengkapi dengan Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist, Blind Spot Assist, kamera undur, sistem PRE-SAFE serta pemerhati tekanan angin tayar.

Untuk sistem multimedia, ia adalah unit MBUX, yang boleh disambung dengan Android Auto atau Apple CarPlay, berserta kawalan Touchpad, pengecas tanpa wayar, head-up display dan modul komunikasi LTE untuk penggunaan servis sambungan Mercedes Me.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required