Subaru Forester GT Edition 2020 tiba di Malaysia — enjin 2.0L, 156 PS/196 Nm, sistem EyeSight, RM178k

Subaru Forester GT Edition 2020 tiba di Malaysia — enjin 2.0L, 156 PS/196 Nm, sistem EyeSight, RM178k

Subaru Forester GT Edition kini diperkenalkan untuk pasaran Malaysia dengan harga jualan RM177,788. Ini merupakan pertambahan sekitar RM8,000 berbanding varian 2.0i-S Eyesight. Versi terbaru ini Januari lalu diperkenalkan untuk pasaran Singapura. Ini menjadikannya sebagai model kedua ditawarkan dalam GT Edition untuk pasaran tempatan selepas XV GT Edition yang masuk pasaran pada Mei tahun lalu.

Berdasarkan varian paling tinggi 2.0i-S ES, versi GT Edition ini menggunakan unit enjin yang sama, 2.0 liter empat-silinder boxer petrol yang menghasilkan 156 PS pada 6,000 rpm dan 196 Nm pada 4,000 rpm. Ini digandingkan dengan transmisi Lineartronic CVT dan juga sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive.

Tidak ketinggalan ialah ciri Special X-Mode yang membolehkan pacuannya beralih antara mod Snow/Dirt dan Deep Snow/Mud. Apa yang membezakan edisi ini ialah kit badan yang digunakan, terdiri daripada lanjutan lip bampar depan, kit badan sisi, spoiler bumbung dan lanjutan lip bampar belakang. Ia juga menerima rim aloi rekaan tersendiri 18-inci, sementara di dalam, kemasan kulit khusus GT Edition digunakan.

Subaru Forester GT Edition 2020 tiba di Malaysia — enjin 2.0L, 156 PS/196 Nm, sistem EyeSight, RM178k

Sama seperti varian yang menjadi asasnya, versi GT Edition ini juga hadir dengan sistem EyeSight untuk membantu pemandu. Ini terdiri antaranya daripada ciri brek pra-perlanggaran, pengurusan pendikit, amaran pertukaran lorong serta kawalan melayar adaptif. Ciri bantuan menukar lorong, amaran lintasan trafik belakang, tinjauan cermin sisi dan sistem pengesan titik buta juga termasuk sekali.

Subaru Forester GT Edition ini juga menerima sistem paparan audio lapan-inci dengan sokongan terhadap Apple CarPlay dan Andoroid Auto. Ciri peninjau sekelilih 360-darjah juga memudahkan lagi pemandu mengendalikan SUV ini di tempat sempit.

Terdapat tujuh pilihan warna ditawarkan kepada pelanggan untuk edisi ini; Crystal White Pearl, Ice Silver Metallic, Jasper Green Metallic, Horizon Blue Pearl, Sepia Bronze Metallic, Dark Grey Metallic dan Crystal Black Silica.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required