Land Rover Defender 110 2020 kini ditawarkan dengan opsyen khemah bumbung, dihasilkan oleh Autohome

Land Rover Defender 110 2020 kini ditawarkan dengan opsyen khemah bumbung, dihasilkan oleh Autohome

Ketika didedahkan pada September tahun lalu, Land Rover Defender 110 generasi baharu sudahpun diberikan pelbagai aksesori asli yang dihasilkan untuk pelanggan yang gemarkan aktiviti off-road. Dan kini, satu lagi kelengkapan asli untuk aktiviti lasak berkenaan ditawarkan secara rasmi untuk Defender, iaitu khemah bumbung.

Kelengkapan baharu ini dihasilkan oleh pembuat khemah bumbung terkemuka dari Itali iaitu Autohome, dan ia boleh di beli terus dari pengedar Land Rover bertauliah mahupun dari Autohome sendiri, dijual pada harga 3,081.96 euro, atau sekitar RM15k.

Khemah tersebut boleh dipasangkan terus pada bumbung Defender 110 yang hadir dengan rak bumbung Expedition dan rel bumbung sekiranya pembeli sudahpun memilih pakej akesori Adventure Pack. Apabila dibuka ia akan memberikan ruang rehat tertutup dengan dimensi 2.3m panjang, 1.3m lebar dan 1.5m tinggi, disokong oleh tongkat dengan strut gas bersepadu serta perlindungan dari fabrik karbon berwarna kelabu.

Land Rover Defender 110 2020 kini ditawarkan dengan opsyen khemah bumbung, dihasilkan oleh Autohome

Apabila ditutup pula, ia tersimpan dan perumah gentian kaca yang ringan dan rata bagi mengekalkan kestabilan maksima serta keberkesanan aerodinamik ketika SUV berkenaan bergerak.

Menurut Land Rover, khemah bumbung yang dibangunkan oleh Autohome berkenaan menampilkan rekaan yang mudah untuk digunakan, serta material dengan kualiti premium yang telah terbukti dalam cuaca yang paling teruk. Ia boleh memuatkan dua orang dewasa untuk tidur di dalamnya dengan tilam kapas mewah bersaiz penuh, serta datang sekali dengan bantal, lampu ruang dalaman LED dan jaring untuk meletakkan barangan.

Khemah berkenaan boleh diakses dengan mudah melalui kedua-dua sisi Land Rover Defender tersebut menerusi tangga aluminium yang boleh dipanjangkan/dipendekkan, dan ia boleh disimpan dalam beg pada bahagian dalam khemah tersebut jika tidak digunakan.

Land Rover Defender 110 2020 kini ditawarkan dengan opsyen khemah bumbung, dihasilkan oleh Autohome

“Land Rover Defender baharu ini merupakan kenderaan yang ideal untuk sampai ke destinasi terpencil dengan selesa sama ada menggunakan jalan biasa atau off-road. Khemah bumbung ini membolehkan pemandu Defender meneruskan pengembaraan mereka di atas dan di luar perjalanan mereka; ia sempurna untuk pengembara zaman moden,” kata pengarah barangan dan perlesenan jenama Land Rover, Joe Sinclair.

“Land Rover telah berkerjasama dengan juruteknik kami bagi menghasilkan khemah bumbung yang unik untuk Land Rover Defender. Khemah ini adalah lebih dari sekadar aksesori kem perkhemahan: ia kuat, selesa, versatil dan boleh diharap membuatkan ia ideal untuk perkhemahan ekstrem dan percutian off-road,” kata CEO Autohome, Giuseppe Fercodini pula.

Seperti yang disebutkan tadi, khemah bumbung ini adalah satu lagi pilihan aksesori asli yang ditawarkan dari 170 aksesori lain yang dihasilkan khas untuk Land Rover Defender – penawaran aksesori paling luas pernah ditawarkan untuk satu model oleh Land Rover setakat ini.

GALERI: Land Rover Defender 110 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required