Honda Forza 350 diperkenal di Thailand – dari RM25k

Honda Forza 350 diperkenal di Thailand – dari RM25k

Disebabkan pandemik Covid-19, kebanyakan pameran kereta dan motosikal untuk tahun ini telah dibatalkan. Di Thailand, dengan keadaan yang semakin lega, pengedar motosikal Honda di sana telah mengambil keputusan untuk membuat satu pameran khas sendiri.

Selain pameran model-model yang sudah sedia berada dalam pasaran, mereka juga telah mengambil kesempatan untuk memperkenalkan dua model baru untuk pasaran sana iaitu CT125 Hunter Cub dan juga skuter Forza 350. CT125 itu sudah kita lihat sebelum ini di Tokyo Motor Show tahun lepas tetapi Forza 350 itu pula adalah penampilan pertama di dunia.

Sepanjang siaran langsung pelancaran motosikal ini di atas talian, pengacaranya tidak menjelaskan secara terperinci spesifikasi teknikal enjin tersebut tetapi sudah tentu kita boleh jangkakan ia lebih berkuasa berbanding 24.8 hp yang dihasilkan Forza 300 berenjin 278 cc dan diperkenalkan untuk pasaran Eropah Mac lalu.

Honda Forza 350 diperkenal di Thailand – dari RM25k

Bahagian lain Forza 350 ini kelihatan sama seperti Forza 300 di Eropah, dengan menggunakan semua lampu jenis LED, penghadang angin berketinggian 150 mm yang boleh dilaras secara elektronik, panel meter premium, brek ABS 2-channel, kunci pintar, sistem Honda Selectable Torque Control (HSTC) serta rim 15 inci di hadapan dan 14 inci di belakang.

Honda Thailand memperkenalkan Forza 350 dalam empat warna iaitu hitam, merah, putih dan biru, serta dua versi iaitu Standard pada harga 173,500 baht (RM23,461) dan Touring yang mempunyai beg barangan di belakang pada harga 182,900 baht (RM24,732). Kami akan mengemas kini perincian skuter ini apabila maklumatnya sudah disiarkan secara rasmi nanti.

GALERI: Honda Forza 300 2020 pasaran Eropah

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required