Bentley Continental GT Mulliner Coupé 2021 didedah

Bentley Continental GT Mulliner Coupé 2021 didedah

Selepas lebih satu bulan Continental GT Mulliner Convertible dikeluarkan, Bentley kini memperkenalkan pula versi coupe untuk model tersebut. Ia akan dibawa untuk tontonan umum buat pertama kali 22 September ini semasa acara Salon Privè di United Kingdom.

Sama seperti versi bumbung boleh buka, Continental GT Mulliner Coupe ini juga menawarkan lebih banyak lagi ubah suai khas yang boleh dipilih oleh pelanggan. Dalam keadaan standard, ia dilengkapi dengan gril matriks ‘Double Diamond’ dengan bahagian dalam hitam dan perak, bukaan udara warna sama, pelindung cermin sisi perak satin serta kemasan bawah pintu berlampu dengan tulisan Mulliner.

Rim adalah unit 22 inci dua tona dan logo pada bahagian tengahnya boleh kekal pada kedudukan yang rata secara sendiri supaya logo B tersebut tidak pernah akan terbalik.

Bentley Continental GT Mulliner Coupé 2021 didedah

Di bahagian dalam, lapan tema yang menggunakan dua warna boleh dipilih. Mulliner Driving Specification diberikan secara standard, dan ini termasuk dengan tempat duduk, pintu dan panel belakang yang dibalut kulit bercorak berlian.

Bentley memberitahu kerja penghasilan bahagian ini melibatkan hampir 400,000 jahitan untuk mencapai kualiti yang dimahukan, dengan setiap corak berlian itu mempunyai 712 jahitan sendiri. Untuk membangunkan proses sulaman ini sahaja ia mengambil masa 18 bulan.

Ciri tambahan lain adalah seperti logo Mulliner pada tempat duduk, lapik bumbung kulit, konsol tengah dengan corak berlian, kemasan kayu venir Grand Black (satu daripada 88 pilihan yang disediakan) dengan padanan krom, serta jam analog Breitling.

Pilihan enjin adalah sama seperti versi Convertible iaitu antara V8 twin turbo 4.0 liter atau W12 twin turbo 6.0 liter. Enjin 4.0L itu mampu menghasilkan 550 hp dan 770 Nm tork, dan membolehkan kenderaan ini memecut 0-100 km/j dalam masa 4.1 saat dan mencecah kelajuan maksimum 318 km/j.

Enjin 6.0L pula mampu menghasilkan 635 hp dan 900 Nm tork, membenarkan ia memecut 0-100 km/j dalam masa 3.7 saat dan mencecah kelajuan maksimum 333 km/j. Bentley Dynamic Ride diberikan standard, dan ia menggunakan teknologi anti-roll aktif elektrik yang bleh memberikan kestabilan tambahan apabila mengambil selekoh dan lebih selesa apabila meluncur biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required