Modenas siarkan teaser model baru – Elegan facelift?

Modenas siarkan teaser model baru – Elegan facelift?

Modenas telah mengeluarkan satu teaser di dalam laman media sosial mereka, yang menunjukkan muka sebuah model baru yang diberitahu akan diperkenalkan secara langsung atas talian 19 November ini. Selain daripada gambar itu, tiada maklumat lain yang didedah.

Walaupun cuma gambar bahagian hadapan motosikal yang digelapkan, kita boleh mengetahui ini adalah sebuah model skuter berdasarkan lebar serta bentuknya. Walaupun sejak baru-baru ini Modenas lebih serius tentang kerjasama dengan Bajaj, mereka juga mempunyai kerjasama dengan Kymco sejak tahun 2016 dan ia masih lagi diteruskan.

Apabila melihat di laman web Kymco, gambar teaser ini paling hampir dengan model X-Town 300i, dan ia sememangnya sudah digunakan sebagai asas untuk Elegan 250. Bezanya cuma Elegan mempunyai kapasiti enjin yang lebih kecil.

Modenas siarkan teaser model baru – Elegan facelift?

Model yang dipaparkan dalam laman web Kymco itu juga masih adalah model sama yang digunakan sebagai asas untuk Elegan 250, sedangkan di dalam gambar teaser, anda boleh melihat lampunya adalah jenis projector LED berserta DRL LED di atas. Jadi, kami menjangkakan ini adalah model facelift.

Selain rupa yang lebih moden, diharap juga nanti model facelift ini akan menerima beberapa peningkatan lain pada ciri atau kelengkapannya. Semasa dilancarkan untuk pasaran Malaysia pada tahun 2016, Elegan 250 dijual pada harga RM13,599 dan menjadi pilihan yang berbaloi kerana harga yang jauh lebih murah berbanding pesaingnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required