Lexus UX pasaran Australia dikemaskini — ECU talaan semula, CVT, kabin lebih senyap, harga lebih murah

Lexus UX pasaran Australia dikemaskini — ECU talaan semula, CVT, kabin lebih senyap, harga lebih murah

Lexus UX kini menerima kemaskini bagi model tahun 2021. Di Australia, SUV peringkat kemasukan itu diberikan peningkatan pada Direct Shift CVT, yang didakwa memberikan pengalaman pemanduan yang lebih selesa, disebabkan kawalan tekanan pelincir klac yang baru padanya. Unit ECU-nya juga diselaraskan semula, walaupun angka output masih kekal sama.

Menurut Lexus, kabin UX baru ini juga lebih senyap, menampilkan penggunaan bahan penyerap bunyi di beberapa bahagian penting dan lebih tebal. Lain-lain kemaskini termasuk dua slot USB C dengan nyalaan LED pada konsol belakang, yang menggantikan slot USB A – untuk pengecasan yang lebih pantas.

Tidak lupa, kapasiti ruang barangan di belakang juga diberi peningkatan. Bagi versi bukan hibrid, ia menyaksikan peningkatan kapasiti dari 50 hingga 90 liter. Model dengan rim 17-inci menerima 419 liter ruang barangan, manakala yang menggunakan rim 18-inci mempunyai 424 liter ruang – ini dicapai dengan mengurangkan ketinggian deck.

Lexus UX pasaran Australia dikemaskini — ECU talaan semula, CVT, kabin lebih senyap, harga lebih murah

Varian UX 250h hibrid turut menerima pertambahan ruang barangan, disebabkan sistem deck-tray berkembarnya. Ini memberi kelebihan empat liter ruang lagi (bagi UX 250h F Sport dan Sports Luxury 2WD) dan 44 liter (bagi UX 250h Luxury 2WD sahaja).

Aspek keselamatan, UX diberi kemaskini lain, misalnya boleh mengesan papan tanda kawasan sekolah. Ini telah ditambah kepada sistem Lexus Road Sign Assist, yang merupakan sebahagian daripada Lexus Safety System+ yang lebih komprehensif.

Lexus UX pasaran Australia dikemaskini — ECU talaan semula, CVT, kabin lebih senyap, harga lebih murah

Lebih penting, harganya juga dilaraskan semula. Lexus UX 200 Luxury menyaksikan harganya dikurangkan sebanyak AUD$2,000 (RM6,000) menjadi AUD$44,445 (RM134k). Tetapi, itu melibatkan pengurangan beberapa perkara.

Kelengkapan seperti lampu kabus LED, landasan pada bumbung, brek sokongan parkir, peninjau titik buta dengan amaran lintasan trafik di belakang, sistem masukan pintar dan radio digital DAB+ telah disekalikan dalam satu pakej pilihan, Enhancement Pack 1, dan tidak lagi ditawarkan secara standard. Varian lain UX turut menerima penurunan harga, antara AUD$75 (RM226) hingga AUD$325 (RM981) bergantung kepada model.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required