VIDEO: Proton X50 1.5L Flagship — Apa yang best dan apa yang teruk? Kami tinjau semua perinciannya

Kepada yang buat tempahan awal untuk Proton X50, masih menunggu serahan atau dah dapat? Setakat hujung tahun lepas, Proton katanya sedang berusaha keras untuk melangsaikan tempahan dan memendekkan masa menunggu. Tapi, kalau masih ada yang belum boleh buat keputusan sama ada untuk teruskan pembelian atau tidak, ada apa yang buatkan anda ragu-ragu?

Adakah X50 ini bagi nilai yang sangat berbaloi bagi SUV segmen B ketika ini? Kami cuba tinjau perkara ini melalui varian paling tingginya, X50 Flagship, dan bahaskan dalam video kali ini. Memang banyak perkara yang menyenangkan tentang kereta ini, tetapi ada juga hal-hal yang sedikit mengecewakan.

Sekadar makluman semula, X50 ditawarkan dalam empat varian semuanya, dengan varian Flagship ini yang paling lengkap, dan dijual dari harga RM79k hingga RM103k, dengan pengecualian SST hingga 30 Jun 2021.

X50 Flagship juga berbeza daripada yang lainnya, terutama dari segi sistem enjin dan output yang dihasilkan — ia lebih berkuasa. Untuk tahu lebih lanjut, tak perlu sembang panjang. Kami pandu X50 untuk satu hujung minggu dan ulang-alik ke Pulau Pinang sebelum tempoh PKP 2.0 ini berlangsung dan ini apa yang dapat diperhatikan. Selamat menonton.

GALERI:Proton X50 1.5T Flagship 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required