Geely susun 2,089 unit Emgrand untuk rekod CNY

Geely susun 2,089 unit Emgrand untuk rekod CNY

Selamat Tahun Baru Cina kepada yang merayakan! Dan, ucapan yang sama dibuat oleh Geely Emgrand Official Clubs (China); cumanya mereka menggunakan susun atur kereta sebenar dan percubaan untuk mencatatkan Guinness World Records sekali gus.

Lebih daripada 1,000 unit kereta Geely Dihao (Emgrand) dikumpulkan di kilang pemasangan kedua Geely di Cixi, Zhejiang. Kelab peminat itu kemudiannya menggunakan sebanyak 750 kereta untuk membentuk kepala banteng/kerbau, dan memecahkan Guinness World Records bagi mosaik kereta terbesar. Simbol berkenaan tentunya bagi menyambut CNY tahun ini.

Selain lambang kepala kerbau berkenaan, perkataan “2021 Chinese Ox” juga disusun untuk menyambut tahun baru berkenaan, dengan total 1,339 kereta digunakan. Menurut Guinness World Records, kereta Emgrands berkenaan diletakkan untuk tempoh lebih 30 jam, dengan kereta berwarna gelap digunakan untuk bahagian kepala kerbau dan tulisan, sementara kereta putih sebagai latar.

Menurut garis panduan rekod berkenaan, mosaik tersebut mestilah menampakkan corak yang jelas. Jarak antara kereta pula tidak boleh melebihi 20 cm, dan mosaik perlu meliputi minimum kawasan 3,000 meter persegi. Selepas pemeriksaan, mosaik Geely ini menggunakan seluas 7,070.26 meter persegi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required