Aveta VS110 masuk pasaran Malaysia – harga RM3.6k

Aveta VS110 masuk pasaran Malaysia – harga RM3.6k

Satu lagi motosikal bajet diperkenalkan oleh Aveta Malaysia untuk pasaran, iaitu VS110. Ia dijual pada harga RM3,588 tidak termasuk insurans dan diberikan jaminan selama dua tahun. Ini adalah model keempat yang dilancarkan oleh Aveta, selepas DY90, RX110 dan Ranger 110.

Kapcai ini dikuasakan oleh enjin satu silinder 113 cc dengan sistem bahan api karburetor, mampu menghasilkan kuasa 6.5 hp pada 8,000 rpm dan 6.5 Nm tork pada 6,000 rpm. Kuasa disampaikan kepada roda melalui kotak gear empat kelajuan, dan sistem rantai.

Berat keseluruhan VS110 adalah 83 kg, dan ia datang dengan tangki bahan api 4.0 liter. Empat pilihan warna disediakan untuk pelanggan iaitu cyan, biru, merah dan hitam. Brek menggunakan sistem dram di depan dan belakang, sementara rim pula adalah unit aloi 17 inci.

Suspensi hadapan menggunakan fork teleskopik manakala di belakang pula menggunakan dua penyerap hentak dengan pelarasan pra beban. Dalam pasaran, pesaing daripada jenama Jepun untuk VS110 adalah Honda Wave Alpha, yang dijual pada harga RM4,339. Walaupun menggunakan brek jenis dram di hadapan, model ini masih lagi dilengkapi dengan rim spoked.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required