Lamborghini siar lagi teaser untuk Countach baru

Lamborghini siar lagi <em>teaser</em> untuk Countach baru

Selepas Lamborghini mengumumkan bahawa mereka akan menghasilkan model kelahiran semula Lamborghini Countach tempoh hari, jenama supercar Itali berkenaan kini menyiarkan berberapa imej teaser di laman Instagram rasminya, menunjukkan berberapa perincian model berkenaan.

Salah satu imej tersebut memaparkan bahagian muncung Countach tersebut yang diberikan emblem dan kemasan hitam berliang di belakangnya. Kemasan berkenaan sebenarnya adalah mirip kepada Countach LP500, iaitu model konsep asal Countach yang muncul buat pertama kali pada tahun 1971.

Ia juga nampaknya turut menerima liang pengambilan udara bersama splitter yang besar pada bahagian bawah hadapan, seakan model-model produksi Countach seperti model LP400 4. Satu lagi perincian ikonik yang dibawa dari model klasik kepada Countach baharu ini adalah sepasang liang pengambilan udara yang terletak betul-betul di belakang kabin, bersama penutup pengisi bahan api berwarna hitam.

Set imej kali ini juga disertakan dengan gambar pada bahagian penutup ruang enjin. Dengan plak ‘V12’ bersama susunan firing order untuk enjin 12 silinder berkenaan mengesahkan Countach baharu ini masih akan dijana bentangan enjin yang sama seperti Countach asli.

Menurut laporan sebelum ini, model kelahiran semula berkenaan akan diberi nama Countach LPI800-4, dan ia menerima rangkaian kuasa enjin V12 bersama sistem hibrid elektrik yang menjana sejumlah 800 PS, bersama sistem pacuan semua roda.

Walau bagaimanapun Lamborghini masih belum mengumumkan bila Countach baharu ini akan didedahkan sepenuhnya, dan menyatakan “teruskan bersama kami untuk meneroka Lamborghini Countach baharu”. Tetapi ada khabar mengatakan model tersebut mungkin akan di bawa ke Pebble Beach Concours d’Elegance 2021 yang berlangsung hujung minggu ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required