Acura Integra 2023 – tempahan melebih jangkaan, 70% pelanggan pilih kotak gear manual enam-kelajuan!

Acura Integra 2023 – tempahan melebih jangkaan, 70% pelanggan pilih kotak gear manual enam-kelajuan!

Model produksi sebenar untuk Acura Integra generasi baharu telah pun didedahkan sepenuhnya di Amerika Syarikat minggu lalu, dan ia turut sudah boleh ditempah pada hari yang sama. Tidak seperti Honda Civic Si yang hanya ditawarkan dalam versi kotak gear manual, Acura Integra ini didatangkan standard dengan kotak gear CVT automatik tetapi pembeli diberikan pilihan untuk mendapatkan kotak gear manual, dengan bayaran tambahan.

Apa yang menarik, selepas seminggu tempahan untuk model tersebut dibuka, 70% pelanggan yang menempah memilih Integra 2023 dalam varian tertinggi A-Spec bersama kotak gear manual!

“Kami benar-benar teruja dengan sambutan dari pra-pelancaran Integra 2023. Jumlah tempahan telah jauh melebihi jangkaan kami dan yang paling menarik ialah kira-kira 70% daripada tempahan Integra memilih kotak gear manual enam kelajuan. Kami yakin Integra baharu ini akan memberi inspirasi kepada generasi baharu pembeli yang berminat dengan jenama Acura,” kata Emile Korkor, penolong naib presiden jualan Acura kepada Motor Trend.

Acura Integra 2023 – tempahan melebih jangkaan, 70% pelanggan pilih kotak gear manual enam-kelajuan!

Seperti yang diketahui sebelum ini, Acura Integra 2023 ini dihasilkan dari Honda Civic generasi ke-11 dan berkongsi asas serta banyak sistem mekanikal antara kedua-duanya. Ia dijana oleh enjin 1.5 liter VTEC Turbo yang sama seperti Civic produksi generasi terkini paling berkuasa dalam barisan model pasaran Amerika Syarikat buat sekarang iaitu Civic Si, menghasilkan 200 hp dan tork maksima 260 Nm.

Bagi model manual, kotak gear yang digunakan juga adalah sama seperti Civic Si, iaitu unit enam-kelajuan nisbah pendek dengan LSD, bersama tuil penukar gear short shifter, bersama sistem rev-match yang membolehkan anda menurunkan gear secara agresif tanpa kemahiran heel & toe.

Manakala untuk versi automatik, kotak gear CVT yang dipadankan pada Integra ini telah ditala secara spesifik untuk enjin turbo berkuasa tinggi berkenaan, dan ia memberikan input pendikit yang cepat serta diberikan program Step Shift yang memberikan tukaran gear maya ketika memecut. Malah pemandu turut diberikan pedal penukar gear pada roda stereng secara standard bagi membolehkan mereka memilih gear seakan gear manual pada transmisi CVT ini.

Acura Integra 2023 – tempahan melebih jangkaan, 70% pelanggan pilih kotak gear manual enam-kelajuan!

Bagi jika pembeli memilih model spesifikasi tertinggi A-Spec bersama Technology Package, Acura Integra 2023 mereka turut akan dilengkapi dengan sistem suspensi adaptif menerusi Adaptive Damper System (ADS). Dengan suspensi ini, karekter penyerap hentak turut akan berubah mengikut mod pemanduan yang dipilih.

Acura Integra 2023 ini dijual di pasaran Amerika Syarikat dengan harga bermula sekitar USD30,000 (RM125,760) untuk model asas dengan kotak gear CVT secara standard. Pelanggan terawal yang menempah bakal menerima kereta mereka bermula musim bunga nanti. Ia bakal diproduksi di fasiliti di Marysville, Ohio, iaitu barisan produksi yang sama menghasilkan Acura TLX, dan ia juga merupakan Integra pertama yang dihasilkan di AS.



Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required