Mercedes-Benz EQS SUV terdedah awal sebelum pengenalan rasmi 19 April – skrin 56 inci di dalam

Mercedes-Benz EQS SUV terdedah awal sebelum pengenalan rasmi 19 April – skrin 56 inci di dalam

Mercedes-Benz EQS SUV baru hanya akan didedahkan secara rasmi 19 April nanti, tetapi nampaknya gambar model elektrik (EV) itu telah dibocorkan lebih awal oleh akaun Instagram Cochespias.

Keseluruhan bahagian luar SUV ini sudah boleh dilihat, menampakkan rekaan hampir seperti EQS sebelum ini, termasuk gril yang tertutup sepenuhnya yang menggunakan warna hitam berkilat, serta jalur lampu yang bersambung dari kiri ke kanan.

Pada bahagian tepi, kita boleh melihat pembuka pintu yang sama rata dengan badan kereta, serta pemijak kaki di bawah pintu. Untuk bahagian belakang, ia juga mendapat jalur lampu dengan grafik yang hampir sama seperti EQS. Gambar yang tersebar ini melibatkan dua versi EQS yang berbeza, yang mana rimnya juga adalah berlainan.

Mercedes-Benz EQS SUV terdedah awal sebelum pengenalan rasmi 19 April – skrin 56 inci di dalam

Bahagian dalam SUV EV ini bukan lagi satu misteri kerana Mercedes-Benz telah pun mendedahkannya bulan lepas. Sekali lagi, sama seperti EQS, ia juga menggunakan panel paparan Hyperscreen melengkung 56 inci yang terdiri daripada tiga unit skrin, corong pendingin hawa nipis dengan rekaan seperti turbin dan skrin hiburan 11.6 inci untuk penumpang belakang.

Kelebihan utama EQS adalah ia mempunyai tempat duduk baris ketiga, sekaligus membolehkan ia membawa sehingga tujuh orang. Meskipun gambar bahagian dalam yang didedahkan sudah nampak cukup mewah, nanti akan ada versi Maybach pula seperti yang ditunjukkan awal melalui Concept Mercedes-Maybach EQS.

Untuk penggerak, Mercedes-Benz memberitahu, model EQ akan datang ini bakal menggunakan sistem pacuan semua roda, sekaligus seakan mengesahkan tetapan dua motor. EQS 580 4Matic mendapat dua motor yang keseluruhannya mampu menghasilkan 523 PS (516 hp atay 385 kW) dan 855 Nm tork, dan tetapan ini dijangka turut digunakan pada EQS SUV.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required