Kawasaki Versys 650 baharu masuk M’sia tahun depan

Kawasaki Versys 650 baharu masuk M’sia tahun depan

Sejak diperkenalkan kali pertama kepada pasaran kita, Kawasaki Versys 650 sememangnya agak popular dan mendapat sambutan ramai. Model ini sudah beberapa kali diberi naik taraf, dan yang paling baru didedahkan semasa pameran EICMA tahun lepas.

Model ini masih belum tiba di Malaysia, tetapi Kawasaki yang kini berada di bawah Modenas menyatakan ada berita baik untuk mereka yang menunggunya. Ia akan tiba di negara kita tahun hadapan! Memandangkan ia berkapasiti 650 cc, kita boleh menjangkakan ia akan dipasang di dalam negara (CKD) dan ditawarkan dengan harga yang menarik.

Walaupun nampak seakan sama, Versys 650 baru ini sebenarnya menggunakan semua panel badan yang baru, termasuklah lampu hadapan yang kini menggunakan LED. Kemudiannya, penghadang angin boleh laras secara manual disediakan secara standard, dan di sebaliknya terdapat panel instrumen TFT baru bersaiz 4.3 inci

Dalam keadaan asal, skrin ini boleh menunjukkan pelbagai informasi penting melalui paparan berwarna, dan ia juga boleh disambungkan kepada telefon bimbit secara bluetooth menggunakan aplikasi RIDEOLOGY. Sekiranya ada panggilan atau mesej, notifikasi akan dipaparkan pada skrin.

Sistem keselamatan motosikal ini juga telah dinaik taraf, dengan kini ia mendapat kawalan cengkaman KTRC. Dua mod disediakan pada sistem ini bagi membenarkan penunggang menyesuaikannya dengan tunggangan dan keadaan, dan ia juga boleh ditutup sepenuhnya jika mahu.

Bahagian lain Versys 650 masih dikekalkan sama, termasuklah enjin dua silinder DOHC 649 cc bersama kotak gear enam kelajuan, menghasilkan kuasa 649 cc dan 61 Nm tork. Suspensi menggunakan fork teleskopik 41 mm tanpa sebarang pelarasan di hadapan, dan monoshock dengan pelarasan pra beban di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required