Honda CBR250RR 2023 akan masuk pasaran Malaysia dengan diimport dari Indonesia – pasang di sini

Honda CBR250RR 2023 akan masuk pasaran Malaysia dengan diimport dari Indonesia – pasang di sini

Beberapa hari lalu, Honda telah melancarkan CBR250RR versi dipertingkat 2023 di Indonesia, yang mana ia menyaksikan banyak perubahan termasuk pada penampilan, serta penambahan kuasa. Bagi yang menunggu ketibaannya di Malaysia, nampaknya ada berita menarik.

Dalam satu laporan yang dikeluarkan oleh laman web iwanbanaran.com dari negara jiran, pengurus kanan perancangan pemasaran dan analisis PT Astra Honda Motor, Andi Wijaya dipetik berkata bahawa model baru ini akan dieksport dari Indonesia ke tiga negara dalam masa terdekat ini iaitu Vietnam, Malaysia dan Jepun.

Turut disebut adalah ia akan dieksport dengan cara komponen terurai, yang memberi gambaran ia akan dipasang di negara kita oleh Boon Siew Honda Sdn Bhd. Dengan ini, harapnya harga motosikal sports permulaan ini boleh berkurang sedikit berbanding harga RM26k sewaktu ia dilancarkan.

Honda CBR250RR 2023 akan masuk pasaran Malaysia dengan diimport dari Indonesia – pasang di sini

Bagi penampilan, CBR250RR baru ini bukan setakat menerima pilihan warna dan grafik yang baru, tetapi hampir kesemua panel badannya juga adalah baru, termasuk fairing (sehingga ke bawah), tangki dan juga panel tempat duduk.

Enjin pula menerima perubahan pada bahagian head, menghasilkan nisbah mampatan yang lebih tinggi, serta kuasa yang meningkat menjadi 42 PS pada 13,000 rpm dan 25 Nm tork pada 11,000 rpm. Ia dipadankan bersama tranmsisi enam kelajuan dengan klac assist/slipper.

Bahagian lain yang dinaik taraf adalah suspensi, di mana CBR250RR kini menggunakan fork USD SFF-Big Piston di hadapan, sementara di belakang masih menggunakan monoshock dengan sistem sambungan Pro-Link. Turut membantu menjadikan motosikal ini lebih lincah dan mudah dikawal adalah jarak roda yang lebih pendek 4.0 mm berbanding sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Shafiuddin Affiq on Dec 09, 2022 at 4:50 pm

    Kalau ada rezeki, 3 bulan lagi, harap2 dapatlah, teringin lama dh, yg versi update plak tuu…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  • Krishant on Dec 17, 2022 at 2:29 pm

    Dah booking warna merah pada bulan July, lama dah tunggu tapi rasa excited untuk new version. Harap dapat latest news and launch daripada Boon Siew Honda asap.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required