Honda CBR250RR diberi peningkatan – tiba di pasaran Indonesia dengan panel badan baru, kuasa 42 PS

Honda CBR250RR diberi peningkatan – tiba di pasaran Indonesia dengan panel badan baru, kuasa 42 PS

Diperkenalkan kali pertama pada tahun 2016 dan kemudiannya diberikan peningkatan pada tahun 2020, Honda CBR250RR kini sekali lagi diberikan naik taraf bagi model tahun 2023, dan sudah diperkenalkan di pasaran Indonesia. Di negara itu, ia dijual dalam tiga versi iaitu Standard, SP dan SP QS, dengan harga antara 62.9 juta rupiah (RM19,106) hingga 79.8 juta rupiah (RM24,259).

Meskipun sekali imbas model ini masih nampak sama sahaja seperti sebelum ini, sebenarnya semua panel badannya adalah baru, dengan rekaan yang dikatakan nampak lebih seperti motosikal berkapasiti tinggi, dan ini termasuk fairing (sehingga ke bawah), tangki dan juga panel tempat duduk.

Varian SP dan SP QS mendapat peningkatan pada bahagian prestasi, apabila enjin dua silinder selari 249.7 cc padanya kini mampu mengeluarkan 42 PS pada 13,000 rpm dan 25 Nm tork pada 11,000 rpm, hasil daripada perubahan yang dibuat pada nisbah mampatan enjin serta nisbah gear.

Bahagian lain yang dinaik taraf adalah suspensi, di mana CBR250RR kini menggunakan fork SFF-Big Piston di hadapan, sementara di belakang masih menggunakan monoshock dengan sistem sambungan Pro-Link. Kelengkapan lain masih lagi sama seperti sebelum ini.

Dalam pasaran, CBR250RR ditawarkan sebagai motosikal sports berspesifikasi tinggi dengan kelengkapan lainnya termasuk sistem pendikit ride-by-wire, tiga mod tunggangan, lengan ayun aluminium, brek cakera depan dan belakang, sistem brek ABS, semua lampu jenis LED, panel meter digital penuh, sistem ekzos sport, transmisi enam kelajuan dengan klac assist/slipper serta quickshifter.

Berat keseluruhan model baru ini masih adalah 168 kg, dan ia datang dengan tangki bahan api 14.5 liter. Di Malaysia, CBR250RR dilancarkan pada tahun 2020 dan dijual pada harga RM25,999.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required