Ducati Monster SP dilancar di Malaysia – RM98,900

Ducati Monster SP dilancar di Malaysia – RM98,900

Ducati Monster SP, yang didedahkan kepada dunia buat pertama kali September tahun lalu kini sudah tiba di Malaysia pada harga RM98,900. Ia menyertai Monster biasa yang dijual pada harga RM75,900, dan semua harga ini tidak termasuk insurans.

Kelebihan Monster SP adalah ia dipasang dengan pelbagai barangan prestasi termasuk yang dapat meningkatkan pengendaliannya, seperti fork hadapan Ohlins NIX30 43 mm boleh laras serta angkup brek Brembo Stylema, bagi menggantikan fork KYB dan angkup Brembo M4.32 pada Monster biasa.

Berat Monster SP ini juga menjadi lebih ringan, iaitu 184.9 kg, berbanding Monster biasa yang mencatat 188 kg, dan antara penyumbangnya adalah bateri jenis lithium ion. Melengkapi naik taraf ini adalah ekzos Termignoni, tayar Pirelli Diablo Rosso IV dan steering damper.

Bagi menjadikan motosikal ini sesuai dengan semua naik taraf yang diberi, semua mod tunggangan telah dilaras semula dan kini terdapat satu mod baru iaitu Wet, sebagai tambahan kepada Sport dan Touring yang sedia ada. Sistem lain seperti ABS Cornering, Ducati Traction Control dan Ducati Wheelie Control masih tersedia dan sebagai bonus, Monster SP ini ditambah dengan Launch Control.

Grafik Monster SP turut mendapat inspirasi daripada jentera lumba Desmosedici GP Ducati Lenovo Team, dan ia dijadikan unik dengan terdapat logo Monster SP di atas penutup tempat duduk penumpang, tempat duduk berwarna merah serta logo Ducati atas tangki yang lebih besar, inspirasi daripada Panigale V4.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required