TASKL 2023: Van & MPV turut meriahkan suasana

TASKL 2023: Van & MPV turut meriahkan suasana

Jika anda berkunjung ke acara sebenar Tokyo Auto Salon (TAS) yang berlangsung di Jepun, dewan Makuhari Messe berkenaan bukan hanya dipenuhi oleh kereta-kereta sport, ia turut dimeriahkan dengan pelbagai barisan kenderaan ubahsuai lain seperti SUX, 4X4, Kei-Car, MPV, Van dan lain-lain.

Oleh itu bagi memberikan vibe sebenar TAS ke Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 yang berlangsung di Pusat Pameran & Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC) hujung minggu lalu, penganjur acara berkenaan turut menyediakan ruang untuk mempamerkan pelbagai MPV dan Van yang diubahsuai.

Seperti biasa, ia didominasi oleh kenderaan-kenderaan keluaran Toyota yang menguasai pasaran tempatan dalam segmen masing-masing iaitu MPV mewah Toyota Alphard dan Vellfire dari generasi AH30 dan juga van Toyota Hiace dari generasi H200.

Untuk Alphard dan Vellfire, unit-unit yang dipamerkan tersebut rata-rata menerima kit-kit badan lebih labuh dan agresif, digandingkan dengan rim-rim gergasi serta badannya boleh direndahkan hampir ke permukaan bumi menerusi penggunaan sistem suspensi udara.

Manakala untuk Van, hampir kesemua Hiace berkenaan diubahsuai dengan inspirasi van-van dari Thailand yang menampilkan warna-warna badan menarik, set rim yang besar, badan yang direndahkan serta bahagian dalaman yang diberikan imej lebih mewah.

TASKL 2023 ini diadakan selama tiga hari di MITEC bermula Jumaat lalu iaitu 9 Jun, dan berakhir pada pukul 10 malam Ahad lalu, 11 Jun 2023. Menurut penganjur, acara berkenaan telah berjaya menarik lebih dari 91,000 pengunjung sepanjang ia berlangsung.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required