Perodua Aruz dibayangkan sebagai sebuah trak pikap

Perodua Aruz dibayangkan sebagai sebuah trak pikap

Perodua Aruz masuk ke dalam pasaran sebagai sebuah SUV tujuh tempat duduk, dan Ativa nanti akan disertai oleh sebuah SUV segmen B, yang sekarang ini dipanggil dengan nama kod D66B atau Nexis. SUV baru ini akan diletakkan di atas Ativa, dan harganya nanti mungkin lebih tinggi daripada Aruz. Tapi, bagaimana pula jika Aruz dibentukkan kembali dengan badan yang berbeza?

Itulah yang dibuat oleh Theophilus Chin, yang menukarkan Aruz daripada pengangkut orang kepada pengangkut barang. Untuk bentuk asas double cab bahagian belakang model imaginasi ini, beliau mengambilnya daripada Ford Ranger facelift generasi T6.

Walaupun begitu, beberapa bahagian diubah, termasuk lampu belakang, serta garis tingkap, yang diluruskan untuk mendapatkan bentuk sebuah trak pikap. Anda juga boleh melihat sport bar yang diambil daripada Ranger varian Wildtrak.

Perodua Aruz dibayangkan sebagai sebuah trak pikap

Bahagian hadapan masih lagi nampak seperti sebuah Alza, terutamanya bahagian lampu utama dan gril, tetapi beberapa elemen daripada kembarnya, iaitu Toyota Rush turut diserapkan (keliling lampu kabus dan bukaan udara bawah). Demi mendapatkan gaya lebih ranggi, Theo menambah kemasan keliling roda kenderaan ini, yang berwarna hitam.

Aruz dalam keadaan asalnya menggunakan enjin petrol empat silinder 1.5 liter NA, dengan kuasa 101 hp dan tork 131 Nm, digabungkan bersama transmisi automatik empat kelajuan serta pacuan roda belakang. Harganya bermula RM72,900 untuk varian asas X, dan RM77,900 untuk varian AV.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required