GALERI: Perodua Aruz 2021 di M’sia – pemijak sisi, pengunci pintu auto, warna baharu; dari RM69k-RM73k

GALERI: Perodua Aruz 2021 di M’sia – pemijak sisi, pengunci pintu auto, warna baharu; dari RM69k-RM73k

Perodua Aruz telah pun menerima sedikit peningkatan awal tahun ini, dengan kedua-dua varian X dan AV diberikan beberapa ciri baharu. Kali ini kami membawakan galeri penuh untuk varian tertinggi AV untuk anda lihat apakah ciri penambahbaikan yang telah diberikan.

Pertamanya, Aruz kini didatangkan dengan ciri standard termasuk pemijak sisi di bawah pintu yang membolehkan penumpang masuk dan keluar dengan lebih mudah – yang juga ada lencana Aruz padanya. Lain-lain ciri tambahan baharu ialah fungsi pengunci pintu automatik yang diaktifkan apabila kenderaan dipacu melebihi 20 km/j, tetapi kunci pintu tersebut akan terbuka secara automatik sekiranya terlibat dengan kemalangan.

Aruz 2021 juga diberikan kemasan warna baharu Passion Red Metallic yang menggantikan warna hero Amazon Green, walau pun ia eksklusif untuk varian tertinggi AV sahaja. Empat lagi pilihan warna masih dikekalkan – Granite Grey, Electric Blue, Glittering Silver, dan Ivory White (warna solid).

Selain itu, tiada lagi perubahan. Semua varian dipadankan dengan enjin yang dikekalkan iaitu unit 2NR-VE 1.5 liter NA empat-silinder yang menghasilkan 102 PS pada 6,000 rpm dan 133 Nm tork pada 4,200 rpm. Enjin Dual VVT-i ini menghantar kuasanya melalui transmisi automatik empat-kelajuan dan memberikan bacaan penggunaan minyak 15.6 km/l (6.4 l/100 km) dengan sistem Eco Idle.

Untuk kelengkapan lain, kedua-dua varian dipadankan dengan roda aloi 17-inci, lampu utama LED, lampu belakang LED, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, pengimbas tol binaan-dalam, pendingin hawa manual dengan kawalan digital dan corong belakang, sistem infotainmen skrin sesentuh tujuh-inci, enam-pembesar suara, enam beg udara, ABS, EBD, bantuan brek, VSC, kawalan cengkaman, bantuan mula mendaki, kamera undur serta lapisan cermin tingkap keselamatan dan solar.

AV turut menerima ciri tambahan seperti fungsi automatik untuk lampu utama, rel bumbung, SmartLink smartphone mirroring, upholstery kulit (varian X dapat fabrik), perakam video pemanduan (dashcam) dan sistem Advance Safety Assist 2.0 (ASA 2.0) yang merangkumi Amaran Pra-pelanggaran, Brek Pra-Pelanggaran, Kepekaan Ketibaan Hadapan dan Pedal Misoperation Control.

Walau pun menerima beberapa ciri tambahan baharu, harga untuk Alza ini masih dikekalkan. Dengan varian asas X ditawarkan pada harga RM68,526, manakala AV berharga RM73,226. Setiap pembelian didatangkan dengan waranti lima-tahun, 150,000 km secara standard. Ia adalah harga atas jalan tanpa insurans dan juga pengecualian cukai jualan yang berakhir pada 30 Jun 2022.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • JOSEPH ANAK RINGGIL on Nov 20, 2021 at 10:45 pm

    Berpuas hati dengan pemanduan jarak jauh dan sedikit lasak.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required