Ferrari bakal membangunkan model Dino GT baharu?

CaliforniaT_Ext_05

Ferrari California T

Menurut laporan The Motor Report, Dieter Knechtel selaku Pengarah Urusan Ferrari Far East, berkata, “Satu lagi model baharu selepas California akan dibangunkan di dalam segmen GT.” Beliau berkata demikian ketika menghadiri Australia Grand Prix baru-baru ini.

Ada sumber mengatakan model baharu yang diperkatakan ini adalah kebangkitan semula Ferrari Dino iaitu jentera sport pacuan roda-belakang yang pernah diproduksikan oleh Ferrari dari tahun 1968 hingga 1976.

Walau bagaimana pun Knechtel enggan mendedahkan lebih lanjut mengenai model baharu Ferrari yang bakal dibangunkan itu. Namun mengakui model California T telah mencatatkan rekod kejayaan yang besar dan banyak membantu Ferrari bagi menarik pelanggan baharu termasuk mereka yang tidak pernah memiliki mana-mana model Ferrari tetapi ingin membelinya buat pertama kali.

Screen Shot 2016-03-31 at 3.48.17 PM

Ferrari Dino 246 GT 1969

Walau bagaimana pun, model misteri ini dikatakan tiada dalam perancangan Ferrari dalam tempoh lima tahun ini. Namun Pengerusi Ferrari Sergio Marchionne pernah berkata sebelum ini, berkenaan dengan kebangkitan Dino “ia bukan persoalannya mengapa tetapi bila”.

Ada laporan menyebut, model kebangkitan semula Dino akan dipadankan dengan enjin-pertengahan dengan biturbo V6 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 500 hp. Terdapat perkhabaran yang mencadangkan agar jentera ini mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam kurang 3.5 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum sekurang-kurangnya 322 km/j.

Baca ulasan pandu uji Ferrari California T di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required