2016-Proton-Persona-3

Tambahan dari gambar Persona yang berwarna perak tempoh hari, hari ini kami menerima pula gambar intipan Proton Persona 2016 tanpa apa-apa pelekat penyamaran. Gambar yang dihantar oleh pembaca kami, Jun Kit, sedan segmen-B terbaharu dari Proton tersebut dilihat sedang menjalani pengambaran iklan TV di The Strand, Kota Damansara.

Walaupun imej tersebut kurang jelas berbanding imej sebelum ini, unit yang berwarna merah ini nampaknya menampilkan ciri-ciri yang lebih premium seperti roda aloi berdiameter lebih besar (berkemungkinan bersaiz 15-inci berbanding 14-inci yang dipasang pada unit berwarna perak dengan spesifikasi lebih rendah), cermin sisi dan pembuka pintu yang diwarnakan dengan warna badan, bersama kemasan bersalut krom di bahagian atas pemegang nombor pendaftaran belakang.

Bahagian lain masih lagi kekal sama dengan apa yang telah dilihat pada unit sebelum ini. Proton Persona serba baharu ini merupakan sebuah sedan yang dibina berasaskan Proton Iriz hatchback dan direka dengan muka hadapan lebih tajam menampilkan lampu hadapan reflektor yang lebih tirus, gril hadapan krom seperti Honda Civic yang kelihatan seperti terapung, dan rekaan pada bahagian bawah bampar hadapan yang diberikan sentuhan semula.

Garisan halus yang terhasil di atas ruang roda belakang mengalir terus ke lampu belakang berbentuk badam dan ditempatkan pada kedudukan yang tinggi, di but belakang yang pendek.

Iriz dijangka akan dijana dengan enjin 1.3 liter dan 1.6 liter VVT sama seperti Iriz. Jadi, apa pendapat anda mengenai Persona 2016? Kongsikan komen anda bersama kami.