SPYSHOT: Proton Persona 2016 varian tertinggi dilihat

2016-Proton-Persona-3

Tambahan dari gambar Persona yang berwarna perak tempoh hari, hari ini kami menerima pula gambar intipan Proton Persona 2016 tanpa apa-apa pelekat penyamaran. Gambar yang dihantar oleh pembaca kami, Jun Kit, sedan segmen-B terbaharu dari Proton tersebut dilihat sedang menjalani pengambaran iklan TV di The Strand, Kota Damansara.

Walaupun imej tersebut kurang jelas berbanding imej sebelum ini, unit yang berwarna merah ini nampaknya menampilkan ciri-ciri yang lebih premium seperti roda aloi berdiameter lebih besar (berkemungkinan bersaiz 15-inci berbanding 14-inci yang dipasang pada unit berwarna perak dengan spesifikasi lebih rendah), cermin sisi dan pembuka pintu yang diwarnakan dengan warna badan, bersama kemasan bersalut krom di bahagian atas pemegang nombor pendaftaran belakang.

Bahagian lain masih lagi kekal sama dengan apa yang telah dilihat pada unit sebelum ini. Proton Persona serba baharu ini merupakan sebuah sedan yang dibina berasaskan Proton Iriz hatchback dan direka dengan muka hadapan lebih tajam menampilkan lampu hadapan reflektor yang lebih tirus, gril hadapan krom seperti Honda Civic yang kelihatan seperti terapung, dan rekaan pada bahagian bawah bampar hadapan yang diberikan sentuhan semula.

Garisan halus yang terhasil di atas ruang roda belakang mengalir terus ke lampu belakang berbentuk badam dan ditempatkan pada kedudukan yang tinggi, di but belakang yang pendek.

Iriz dijangka akan dijana dengan enjin 1.3 liter dan 1.6 liter VVT sama seperti Iriz. Jadi, apa pendapat anda mengenai Persona 2016? Kongsikan komen anda bersama kami.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required