Datuk Vida bida plat ‘F1’, dengan pilihan kedua ‘V1’

vida-qu-putih

Seperti yang sedia maklum, Putrajaya dan Kuala Lumpur akan menerima plat nombor baharu bermula dengan huruf “F” dan “V”. Di mana Putrajaya akan membuka tender bagi siri plat nombor ‘F 1 hingga F 9999’ mulai 1 Jun ini. Pastinya plat nombor “F 1″ akan menerima sambutan yang paling menggalakkan.

Salah seorang individu yang ingin membida ‘F 1” ialah Datuk Seri Hasmiza Othman, atau lebih dikenali sebagai Datuk Vida. Jutawan dan usahawan produk kecantikan ini memberitahu The Sun, beliau telah bersedia ‘meletakkan harga yang cukup menarik’ apabila bidaan tersebut dibuka minggu hadapan.

“Kebetulan saya memang sukakan persaingan seperti mana Ferrari dan ‘F 1’ memang cukup sesuai untuk antara model kereta yang saya miliki,” ujarnya yang turut memiliki Lamborghini Aventador, Bugatti dan beberapa lagi model supercar lain.

“F1 juga merupakan sukan permotoran kegemaran saya. Justeru, memiliki plat nombor itu, ia juga mampu merefleksikan personaliti saya. Saya sentiasa mahu menjadi yang pertama dalam semua perkara. Sebab itu saya cukup teruja dengan perkara ini,” tambahnya lagi.

Putrajaya-F-No-Plate

Ketika akhbar berkenaan bertanya berapakan amaun yang bakal dibida, beliau menjawab, “Sudah tentu saya tidak akan mendedahkannya kerana tidak mahu pesaing saya tahu. Tapi saya sudah pun memiliki nombor kegemaran saya yang tersendiri”. Namun jika ahli perniagaan wanita berjaya ini gagal mendapatkan plat nombor idamannya, beliau akan membida plat nombor KL iaitu ‘V 1’ pula.

“Di United Kingdom, ahli perniagaan Yorkshire menolak tawaran sebanyak £6 juta (RM34.7 juta) dua tahun yang lalu untuk mendapatkan nombor pendaftaran ‘F 1’ di mana beliau membelinya pada harga £440,000 (RM2.5 million) untuk Bugatti Veyronnya pada tahun 2008,” ujar timbalan menteri pengangkutan Datuk Aziz Kaprawi minggu lalu. Beliau turut menjangkakan bidaan bagi ‘F 1’ akan mencipta fenomena tersendiri.

Harga tertinggi yang pernah tercatat bagi plat nombor di Malaysia ialah RM748,000 untuk ‘W1N’ oleh Sultan Ibrahim Ismail, yang turut membayar RM520,000 untuk ‘WWW 1’ pada tahun 2012. Manakala pembeli bagi plat nombor istimewa ‘PATRIOT 1’ pula dilaporkan membayar sehingga RM1,308,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required