Honda R&D Innovation Lab Tokyo dibuka pada Sept ini

Honda-Asimo-Jet

Honda R&D Co Ltd, pusat penyelidikan dan pembangunan Honda, baru saja mengumumkan pelan untuk melancarkan Honda R&D Innovation Lab Tokyo (makmal inovasi R&D) pada September ini. Makmal baharu yang terletak di Akasaka, Jepun, ini akan menjadi pusat “penciptaan bersama”, di mana Honda akan mencari kerjasama dengan pakar luar dan institut kajian lain.

Pada 2003, Honda R&D telah membangunkan Institut Penyelidikan Honda (HRI) dengan tujuan untuk penyelidikan pintar yang lebih canggih bagi mengeksplorasi lapangan baharu melebihi kejuruteraan mekanikal, termasuk pengesan visual/pendengaran dan kajian otak.

HRI telah bekerjasama dengan beberapa pihak lain bagi kajian projek untuk memperluaskan rangkaian di peringkat global dalam kajian sains teknologi terkini di pusat operasinya di Frankfurt, Jerman, Lembah Silicon dan Columbus di USA dan Wako-City di Jepun.

Dengan menambah Honda R&D Innovation Lab Tokyo dalam rangkaian, Honda juga bersedia mencari tarikan dan bakat baharu dari luar untuk menembusi pasaran global secara lebih meluas. Malah syarikat ini juga mengaplikasikan praktikaliti berhubung teknologi menerusi kerjasama dengan pakar luar dan institut kajian lain.

Dalam masa yang sama, Honda juga akan memperkukuhkan dan memperluaskan lagi kajian dalam lapangan teknologi pintar, sambungan dan robotik. Serta mengaplikasikan teknologi pintar ini dalam bidang mobiliti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required