Imej Proton Perdana 2016 didedahkan hampir sepenuhnya di akaun Instagram Proton sendiri

Proton-Perdana-Instagram_BM

Menjelang pelancarannya esok, akaun Instagram rasmi Proton telah mendedahkan imej keseluruhan sedan segmen-D nasional tersebut, tetapi dipecahkan dalam bentuk kolaj.

Pelawat yang melayari laman instagram tersebut dapat melihat bahagian penuh tiga perempat Perdana serba baharu berkenaan. Walau bagaimanapun, ini bukanlah pertama kali imejnya dapat dilihat berikutan kebocoran imej sedan segmen-D ini bocor di internet bermula dari imej dengan pelekat penyamaran ketika diuji sehingga imej ianya dihantar ke pengedar.

Seperti yang boleh dilihat dengan jelas, Perdana merupakan model yang direka semula berasaskan Honda Accord generasi kelapan. Terdapat beberapa perubahan kecil juga dilakukan pada bahagian dalaman termasuk tema warna baharu dan juga sistem infotaimen yang terkini.

Perdana masih lagi dikuasakan dengan dua pilihan enjin yang sama seperti Accord iaitu enjin 2.0 liter R20A3 berkuasa 154 hp/189 Nm dan enjin K24Z 2.4 liter DOHC i-VTEC berkuasa 178 hp/222 Nm. Kedua-dua enjin dipadankan dengan kotak gear automatik lima kelajuan dengan penukar gear.

Proton Perdana 2016 bakal dilancarkan esok. Anda juga boleh menyaksikan pelancaran tersebut secara langsung dengan mengikuti laman kami tetapi perlu pastikan anda mempunyai akses internet dan YouTube. Seperti biasa, laporan pelancaran tersebut turut akan kami sediakan termasuk galeri lengkap Proton Perdana 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required