Infiniti akan perkenal enjin petrol lebih berkuasa dan jimat, bakal melengkapi model gantian QX50 baharu

infiniti-qx-sport-05-850x451

Infiniti bakal menambah barisan enjin pada kenderaannya untuk kekal bersaing di dalam pasaran premium. Yang dipertaruhkan adalah sebuah enjin petrol revolutionary baharu yang menggabungkan kuasa enjin V6 dengan penjimatan enjin diesel. Dijangkakan juga sebuah crossover saiz pertengahan baharu yang bakal menggantikan QX50.

Turut dalam proses pembangunan ialah sistem bantuan pemandu yang lebih cekap termasuk pemanduan automatik bagi seluruh barisan kenderaan yang dikeluarkan sekarang hingga 2020 nanti. Syarikat itu mendakwa mereka menjadi yang pertama melancarkan Lane Keep Assist pada 2001 dan Lane Departure Warning pada 2004, termasuk sistem steer by wire pada 2014.

Tidak banyak yang diketahui berkenaan enjin baharu itu. Namun, menurut Autocar UK, ia akan menampilkan teknologi nisbah mampatan boleh ubah pertama di dunia, dan kini semakin menghampiri pengeluarannya. Enjin baharu berkenaan, yang didakwa bakal menawarkan pelbagai peningkatan dan kehalusan buatan, akan menjadi nadi crossover baharu yang sedang dibangunkan.

QX50 versi baharu pernah dipertontonkan dalam rupa sebuah model konsep, QX Sport Inspiration Concept (galeri) yang dipertontonkan awal tahun ini ketika di pameran permotoran Beijing. Ia dijangka akan dikeluarkan hujung 2017 atau awal 2018.

Jenama premium bagi Nissan ini baru sahaja mencatat pencapaian terbaiknya di Eropah, dengan 9,535 kenderaan terjual. Ia adalah 177% peningkatan berbanding tahun sebelumnya. Kedua-dua model Q30 hatchback dan crossover kecil QX30, yang dibangun menggunakan platform Mercedes-Benz A-Class, menerajui pencapaian itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required