Perodua Bezza – 5,000 tempahan setakat hari pertama selepas dilancarkan, 500 unit diserahkan pada hari ini

Perodua Bezza Launch Stage

Perodua Bezza, sedan EEV pertama yang dikeluarkan oleh Perodua mencatatkan permintaan yang sangat menggalakkan. Setakat tengah hari Khamis, sebelum pelancaran rasminya, syarikat itu menerima 4,028 tempahan keseluruhannya, dengan varian 1.3L Advance mencatatkan 50% daripada jumlah tempahan itu.

Setakat petang ini, Pengarah Urusan, Perodua Sales Sdn Bhd, Dr. Zahari Husin memaklumkan bahawa angka berkenaan telah meningkat kepada 5,000 tempahan. Bagi hari pertama selepas pelancarannya juga, Perodua menyerahkan 500 unit model berkenaan kepada pelanggannya, sama seperti yang dirancang sebelum ini.

Zahari mengulas tentang perkara ini ketika di majlis penyerahan kunci Perodua Bezza kepada Hajis Bin Sanep, seorang pelanggan pertama yang membuat pinjaman dari Ambank.

Kami juga telah membuat liputan menyeluruh terhadap model sedan pertama yang dibangunkan Perodua ini. Selain rangkuman laporan pelancarannya semalam, pengalaman pertama pandu ujinya juga tersedia sebagai rujukan.

Juga, jangan lupa untuk menonton video ringkas berkaitan lapan perkara menarik tentang Perodua Bezza.

Perodua Bezza 1.3L Advance

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required