Perodua Bezza – 4,028 tempahan dalam lima hari

Perodua_Bezza_PremiumX_Ext-2

Setelah pengumuman tempahannya dibuka mulai 16 Julai lalu, Perodua Bezza telah pun menerima tempahan sebanyak 4028 unit, lima hari sebelum ia dilancarkan.

50% dari tempahan berkenaan adalah dari varian 1.3L Advance, 35% dari varian 1.3L Premium X, manakala 15% selebihnya adalah dari varian asas 1.0L Standard G manual dan automatik.

Menurut Presiden dan CEO Perodua Datuk (Dr) Aminar Rashid Salleh, sebanyak 7000 unit Bezza telah berada dalam simpanan stok Perodua buat masa sekarang, dan penghantaran pertamanya akan bermula esok.

“Kami akan memastikan penghantaran Perodua Bezza tepat pada masanya kepada pelanggan yang kami hargai. Setakat ini kami mempunyai stok sebanyak 7000 unit sedan cekap tenaga di dalam simpanan stok dan penghantarannya akan bermula esok.

“Sasaran kami adalah untuk memberikan pelanggan kami pengalaman yang mudah dan menggembirakan bersama kami selari dengan matlamat kami untuk meletakkan rakyat ditempat pertama dalam apa jua yang kami lakukan,” kata Aminar.

Bezza dipamerkan dan boleh ditempah melalui 181 pusat jualan Perodua dan bakal pembeli disarankan untuk berjumpa dengan penasihat jualan bertauliah di seluruh negara.

Perodua_Bezza_PremiumX_Ext-21

Bezza diproduksi di kilang baharu Perodua Serendah dan mempunyai kandungan tempatan sebanyak 95%. Dijual pada harga antara RM37,300 untuk model 1.0 Standard G manual dan 50,800 untuk varian tertinggi 1.3 Advance automatik, Bezza dilengkapi dengan lampu belakang LED, sistem kunci pintar serta butang penghidup enjin, penderia parkir hadapan, port pengecas USB, sistem multimedia dengan skrin sesentuh, kamera undur dan Bantuan Mula Mendaki, merupakan antara ciri baharu dari Perodua.

Untuk ciri keselamatan, semua varian dilengkapi dengan dua beg udara, Brek ABS serta EBD. Varian Advnce turut dilengkapi Kawalan Stabiliti Kenderaan (VSC), membolehkan ia menerima penarafan lima-bintang ASEAN NCAP (model lain tanpa ciri ini menerima empat-bintang) pertama untuk Perodua.

Dua pilihan enjin ditawarkan untuk Bezza iaitu enjin 1.0 liter VVTi 1KR-VE berkuasa 67hp/91 Nm dan enjin 1.3 liter Dual VVT-i 1NR-VE berkuasa 94hp/121 Nm. Kesemua enjin ini dipadankan dengan dua pilihan kotak gear sama ada manual lima kelajauan atau empat kelajuan automatik.

Anda boleh membaca ulasan pandu uji kami di sini. Kami juga membawakan siaran langsung pelancaran Perodua Bezza yang akan berlangsung bermula pukul 8.15 malam ini secara atas talian menerusi youtube di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required