Honda perkenalkan model CRF450R 2017 serba baharu

2017_CRF450R_06

Bagi yang meminati motosikal jenis scrambler, Honda ada berita baik untuk anda; diperingkat global, syarikat itu mengumumkan bakal memperkenalkan semula versi terbaharu dua model legendaris 450 cc di arena motocross – Honda CRF450R 2017 dan model serba baharu, Honda CRF450RX 2017.

Pertama kali diperkenalkan pada 2002, kini bagi ulang tahun ke-15 jentera 450 cc empat lejang itu Honda melakukan banyak pembaharuan. Paling berkuasa, kendalian mudah dan tepat bagi mana-mana jentera motocross setakat ini; itu antara perkara yang dapat dicapai melalui motosikal berkenaan di dalam penampilan terbaharunya. Honda sendiri menggelar model ini dengan nama “Absolute Holeshot”.

CRF450R serba baharu ini antara lain menggunakan kerangka aluminium generasi baharu, fork gegelung Showa baharu, Programmed Fuel Injection (PGM-FI) serta pilihan bagi penghidup elektrik. Enjin 449 cc silinder tunggal Unicam empat injap memberikan tambahan kuasa dan tork. Kerangka barunya juga menerapkan geometri reka bentuk baharu dengan titik tengah lebih rendah bagi memperoleh daya pusat graviti yang lebih baik.

Ketinggian tempat duduknya ialah 960 mm, dengan berat 110 kg. Kapasiti tangki minyaknya pula ialah enam liter. Kedua-dua tayarnya menggunakan Dunlop MX3S.

Sebagai tambahan, Honda turut menawarkan sebuah model serba baharu lain, CRF450RX 2017. Ia diasaskan daripada model CRF450R, tetapi dengan beberapa perbezaan; sebuah jentera khas yang direka dengan spesifikasi untuk perlumbaan dalam litar tertutup.

Antara perbezaannya dari model CRF450R ialah penggunaan ignition map yang lebih lembut dan lancar dan penghidup elektrik sebagai ciri standard. Selain itu, sistem suspensinya juga ditala bagi memenuhi keperluan tunggangan off-road.

Memandangkan penggunaannya akan lebih tertumpu kepada perlumbaan dan laluan off-road, tangki plastik yang lebih besar dan ringan digunakan, serta tongkat aluminium diperkukuh. Roda belakangnya menggunakan rim 18 inci dengan tayar Dunlop Geomax AT81.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required