MINI John Cooper Works Clubman 2017 didedahkan

2017-mini-john-cooper-works-clubman-1-bm

MINI telah mendedahkan model MINI John Cooper Works Clubman 2017 sebelum ia dipamerkan di pentas Paris Motor Show 2016. Berkongsi enjin yang sama dengan model sebarisnya yang lebih kecil, namun ia juga menerima sistem pacuan semua-roda MINI yang sama serta mempunyai kelebihan daripada segi tork.

MINI berkata, JCW Clubman merupakan kombinasi buat pertama kali bagi enjin semasa petrol 2.0 liter yang dibangunkan untuk model John Cooper Works dengan generasi baharu bagi sistem pacuan semua-roda ALL4. Malah enjinnya juga boleh menghamburkan kuasa sehingga 231 hp dan tork 350 Nm, iaitu 30 Nm lebih berkuasa berbanding JCW Hardtop dan Convertible.

Enjin ini dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan sebagai standard, dengan pilihan auto Steptronic lapan-kelajuan. JCW Clubman ini juga boleh dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 6.3 saat, dengan kelajuan maksimum sehingga 238 km/j. Ia lebih laju berbanding Clubman S ALL4, iaitu 0.6 saat lebih perlahan, dengan kurang 13 km/j bagi kelajuan maksimumnya.

2017-mini-john-cooper-works-clubman-9-bm

JCW Clubman ini juga didatangkan dengan sistem ekzos sport, brek Brembo, rim aloi yang lebih ringan iaitu John Cooper Works Black Grip Spoke 18-inci, tip ekzos krom dan kit badan JCW yang sporty bagi menambahkan lagi kuasa aerodonamiknya. Malah ia juga didatangkan dengan Dynamic Damper Control daripada MINI sendiri serta pilihan roda aloi 19-inci.

Di bahagian dalamnya, JCW dilengkapi dengan tempat duduk sport Dinamica/fabrik (yang disambung dengan perehat kepala), dengan pedal keluli, bersama roda stereng balutan kulit baharu. Kit standard yang didatangkan juga termasuk paparan berwarna 6.5-inci untuk sistem infotainmen dan penghawa dingin, sementara kit pilihan pula terdiri daripada MINI Excitement Package, sistem bunyi Harmon Kardon dan skrin sentuh berwarna 8.8-inci.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required