VIDEO: Husqvarna Vitpilen ditunjuk secara ringkas

Satu video teaser telah dikeluarkan oleh Husqvarna menunjukkan motosikal terbaru mereka yang dikenali sebagai Vitpilen, lebih awal daripada pengenalan pertamanya yang akan berlaku esok di pameran motosikal EICMA di Itali. Vitpilen bermaksud panah dalam bahasa Sweden dan ia akan datang dalam beberapa model – 701, 401 dan 125. Juga akan terdapat variasi Svartpilen 401.

Motosikal ini mempunyai gaya serba ringkas seperti naked dengan lampu bulat berserta LED di hadapan manakala badannya pula menggunakan banyak warna hitam dan perak. Tidak dinyatakan model apa yang ditampilkan dalam video ini, tetapi kami menjangka adalah Vitpilen 401 ataupun 701. Vitpillen 701 menggunakan enjin satu silinder 690 cc asas daripada KTM.

2017-husqvarna-vitpalen-701-concept-19-e1478504220648-850x602-bm

Informasi berkenaan Vitpilen masih lagi tidak banyak, tetapi apa yang tersebar dalam internet, model 401 dikata menggunakan enjin 373.2 cc satu silinder berkuasa 43 hp, dengan sistem suntikan bahan api dan penyejukan cecair. Berat keseluruhan pula adalah hanya 135 kg.

Rekaan keseluruhan motosikal ini dihasilkan oleh Kiska Design – yang juga terlibat dalam mereka motosikal KTM. Vitpilen dan Svartpilen 401 juga dianugerahkan pingat perak dalam pertandingan International Design Excellence (IDEA).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required