SPYSHOT: Honda BR-V kelihatan lagi – bakal dilancarkan secara rasmi di Malaysia minggu depan

SPYSHOT: Honda BR-V kelihatan lagi – bakal dilancarkan secara rasmi di Malaysia minggu depan

Bukan lagi rahsia; SUV tujuh tempat duduk Honda BR-V akan dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia pada 5 Januari 2017. Dan, ehsan daripada seorang pembaca paultan.org yang hanya dikenali sebagai Dave, model berkenaan dikesan lagi, kali ini sedang diangkut di atas trak.

Pernah dipertontonkan di MIECC tidak lama dahulu, dan selepas itu ruang dalamannya pula yang bocor, ini mungkin versi paling hampir bagi unit sebenar yang akan ditawarkan kepada pengguna di Malaysia. Antaranya, rim yang dipertontonkan sebelumnya juga hampir pasti akan ditawarkan sebagai produk akhir model ini nanti – mungkin juga ini versi spesifikasi paling tingginya.

Bahagian enjin, BR-V akan menggunakan enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC yang sama digunakan pada Jazz dan City, dengan janaan 120 PS dan 145 Nm. Bagi transmisi, ia menggunakan CVT Earth Dreams. Di dalam, BR-V menawarkan tiga barisan tempat duduk, yang boleh dilipat untuk mendapatkan ruang barangan sehingga 539 liter.

Dari aspek keselamatan, semua tempat duduk mempunyai tali pinggang keselamatan, sementara varian yang dilengkapi dengan ESC menerima penarafan ASEAN NCAP lima-bintang. Sementara kita menanti tarikh pelancarannya untuk mengetahui lebih banyak perincian bagi unit yang akan dijual di Malaysia, ikuti dulu laporan pandu uji unit dengan spesifikasi Thailand yang sempat kami sediakan sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required