Honda BR-V dijumpai di M’sia, papan pemuka terdedah

Honda BR-V dijumpai di M’sia, papan pemuka terdedah

Kenderaan jenis SUV tujuh tempat duduk terbaru Honda iaitu BR-V akan dilancarkan dalam suku pertama tahun hadapan, dan kenderaan ini sudah pernah dipamerkan di MIECC, Serdang November lalu. Malah, tempahan juga sudah dibuka. Namun, sepanjang masa itu, Honda cukup pandai menyembunyikan bahagian papan pemuka kenderaan tersebut sehinggalah gambar pembaca paultan.org, Akmal Azmi ini sampai kepada kami.

Kelihatan pada bahagian kabin kenderaan ini terdapat roda stereng daripada Civic FD (bukannya seperti Brio yang terdapat pada unit Indonesia), dengan butang pengawal multimedia, pendingin hawa automatik, papan pemuka dua tona warna dan tempat duduk kulit. Berkemungkinan ini adalah varian tertinggi yang akan ditawarkan.

Sementara itu, bagi bahagian luar, walaupun sudah dikenali ramai, masih lagi menggunakan pelekat penyamaran di beberapa bahagian. Mungkin ia dilakukan untuk menyembunyikan kemasan krom, pemegang pintu dan lencana yang boleh menyatakan spesifikasi BR-V ini. Seperti yang pernah dilihat sebelum ini, rim 16 inci dengan rekaan seperti kipas masih lagi dikekalkan pada kenderaan ini.

Honda BR-V akan dikuasakan oleh enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC, seperti yang terdapat pada model Jazz dan City. Ia mampu menghasilkan 120 PS dan 145 Nm tork, dengan kuasa disampaikan kepada roda hadapan melalui kotak gear CVT Earth Dreams. Tujuh tempat duduk pada kenderaan ini dibahagikan kepada tiga baris, dan bagi tempat duduk belakang, ia boleh dilipat dengan mudah, memberi ruang simpanan seluas 539 liter.

Turut diperlengkap BR-V adalah tali pinggang keledar three-point untuk semua penumpang, dan ia juga menerima penarafan lima bintang dalam ujian ASEAN NCAP (model dengan ESC). Sementara menunggu pelancarannya nanti, anda juga boleh membaca pengalaman kami memandu model ini di Thailand.

GALERI: Honda BR-V dipamerkan di MIECC

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required