Toyota C-HR di Indonesia; mungkin dengan enjin 1.5L?

Toyota C-HR di Indonesia; mungkin dengan enjin 1.5L?

Nampak gayanya, Toyota C-HR yang baru diperkenalkan di Singapore Motorshow 2017 bukan sekadar akan memasuki pasaran Indonesia, malahan akan dipasang di sana, menurut laporan oleh portal automotif AutonetMagz. Portal berkenaan memetik sumber dari bahagian perancangan produk di Toyota Astra Motor yang enggan dinamakan.

Lanjutan daripada itu, turut dipercayai ialah model C-HR di Indonesia akan ditawarkan dalam spesifikasi yang berbeza daripada pasaran lain. Setakat ini, C-HR akan dilengkapi sama ada dengan enjin 8NR-FTS 1.2 liter turbocaj (115 PS/185 Nm) dengan kotak gear CVT atau manual enam-kelajuan, enjin 2.0 liter biasa (150 PS/193 Nm) dengan transmisi CVT atau model hibrid dengan enjin 1.8 liter (98 PS/142 Nm) digandingkan dengan motor elektrik (72 PS/163 Nm).

Bagaimanapun, pasaran Indonesia akan menerima enjin 1.5 liter 2NR-FE Dual VVT-i yang sama digunakan pada Sienta dan Vios. Bagi model-model berkenaan, kuasa yang dijana ialah 107 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm pada 4,200 rpm, dengan kotak gear CVT atau manual lima-kelajuan. Sumber berkenaan juga menyatakan C-HR di Indonesia akan diberikan sedikit perubahan dari aspek rekaan luar dan dalamnya.

Agak menarik penawaran C-HR dengan enjin 1.5 liter berkenaan, tambahan pula sebagai pilihan paling asas model berkenaan kepada pengguna. Namun, jika masuk ke pasaran Malaysia, ia dijangka akan ditawarkan dengan enjin 2.0 liter untuk lebih setara dengan penawaran bagi Honda HR-V 1.8L dan juga Mazda CX-3 2.0L.

Toyota C-HR di Singapore Motorshow 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required