BMW i3S – model facelift akan dapat versi lebih sporty

BMW i3S – model facelift akan dapat versi lebih sporty

BMW i3 pertama kali diperkenalkan kepada pasaran tiga tahun dulu, dan kini sudah masa untuk ia diberi facelift. Untuk tahun 2018, barisan kenderaan elektrik ini akan menerima model yang diperbaharui dan ia akan muncul membuat penampilan semasa acara IAA di Frankfurt bulan September ini.

Satu kejutan yang akan diberi, menurut laporan Autocar adalah akan keluar model paling tinggi dinamakan sebagai i3S, dengan karekter lebih sporty dan prestasi pecutan yang dipertingkat. Laporan itu juga mengatakan bahawa model ini akan menetapkan tahap sendiri yang unik sebagai sebuah kenderaan elektrik hot hatch.

BMW i3 yang dijual sekarang dikuasakan oleh motor elektrik yang diletakkan di bahagian belakang kenderaan, dengan kuasa sebanyak 170 hp dan 250 Nm. Untuk pecutan 0-100 km/j pula, ia mampu mencatat 7.3 saat. Jadi, untuk meletakkannya dalam kategori hot hatch, tidak banyak yang perlu dilakukan.

BMW i3S – model facelift akan dapat versi lebih sporty

Menurut pemahaman majalah British tersebut, peningkatan pada enjin barisan model i3 facelift tidak akan menjadi begitu ketara kerana tahun lepas ia sudah diberi peningkatan tahun lepas. Kereta terkini menggunakan bateri 33 kWh (daripada 22 kWh) dan ketumpatan bateri 93 Ah (daripada 60 Ah), dan jarak penggunaannya dicatat pada lebih 300 km dalam ujian New European Driving Cycle (NEDC). Sebelum ini hanya 190 km.

Penampilan hatchback elektrik ini akan kekal sama, dengan sedikit perubahan pada bahagian-bahagian kecil. Berdasarkan gambar spyshot terbaru, bahagian yang akan menerima sentuhan adalah lampu hadapan, bampar, bahagian bawah bampar serta lampu belakang. Autocar juga memberitahu sistem informasi dan hiburan akan dinaik taraf, dan akan terdapat pelbagai pilihan warna serta aksesori pilihan yang lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required