SPYSHOT: Porsche 911 Turbo (992) generasi berikut

SPYSHOT: Porsche 911 Turbo (992) generasi berikut

Porsche 911 Turbo generasi seterusnya, iaitu 992 dijumpai kini sedang diuji, dan ia menggunakan badan sama seperti 991. Walaupun begitu, kereta baru ini kelihatan seperti lebih besar berbanding model sekarang, dengan tambahan lengkuk roda yang mungkin juga akan meletakkan rim dan tayar lebih besar.

Malah cengkaman yang lebih tinggi juga boleh dijangka, yang mana, akan melibatkan kuasa dan tork yang lebih tinggi. Model sekarang ini berkemampuan 580 hp bagi varian Turbo S, dan bagi 992 baru ini, jumlah itu mungkin dapat dilepasi dengan mudah. Begitu juga dengan prestasinya; menjadi lebih cepat daripada 2.9 saat untuk pecutan 0-100 km/j yang dicatat oleh 911 Turbo S sekarang.

SPYSHOT: Porsche 911 Turbo (992) generasi berikut

Di bawah badan yang cukup familiar ini, terdapat platform modular baru, yang dikatakan bersedia untuk dikongsi bersama kereta sports lain dalam Kumpulan Volkswagen, seperti Audi R8 dan pengganti bagi Lamborghini Huracan. Platform baru ini juga boleh digunakan untuk kenderaan enjin tengah lain Porsche.

Teknologi lebih maju juga dijangka berada pada bahagian enjin, melebihi turbin variable geometry dan charge pressure maintenance untuk peralihan throttle lebih baik yang ada pada model sekarang. Pada bahagian casis, rear-wheel steering juga boleh dijangka memberi bantuan dalam stabiliti kelajuan tingi dan kelincahan kelajuan rendah. Porsche 911 generasi seterusnya ini dijangka membuat penampilan pertama pada 2018 dan akan diikuti oleh model Turbo.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required