Indian Chieftain Limited dan Elite 2017 dilancar di AS

Indian Chieftain Limited dan Elite 2017 dilancar di AS

Selepas menghentikan pengeluaran motosikal Victory, Polaris Corporation, iaitu pemilik bagi kedua-dua Indian Motorcycles dan Victory kini menumpukan perhatian kepada jenama Indian sahaja. Untuk tahun 2017 ini, syarikat itu telah memperkenalkan model Chieftain Limited dan Chieftain Elite 2017 di Amerika Syarikat (AS), dengan harga jualan masing-masing USD 24,499 (RM108,598) dan USD 31,499 (RM139,524).

Kedua-dua model ini menggunakan padanan enjin dan transmisi yang sama, iaitu unit Thunderstroke 111 V-Twin berkapasiti 1,811 cc dan kotak gear enam kelajuan, namun jumlah kuasanya tidak disiarkan. Walaubagaimanapun, diketahui bahawa enjin tersebut mampu mengeluarkan 161.6 Nm tork pada tahap 3,000 rpm.

Sistem penyampaian bahan api motosikal ini adalah menggunakan closed-loop EFI dan ia mempunyai throttle body berukuran 54 mm. Turut disertakan adalah ciri moden seperti brek ABS dan butang pemula enjin, meskipun ia mempunyai penampilan cruiser klasik.

Roda di bahagian hadapan motosikal ini melihatkan penggunaan rim 19 inci, dan terdapat brek cakera 300 mm terapung dan angkup empat piston manakala di belakang terdapat rim 16 inci, berserta brek cakera 300 mm dan angku dua piston. Tugas menyerap hentakan dijalankan oleh unit fork teleskopik 46 mm dengan jarak pergerakan 119 mm di hadapan, dan monoshock dengan Air Adjust di belakang.

Beza di antara dua model ini adalah Chieftain Elite mempunyai lampu LED dan kemasan krom pada peletak kakinya manakala Chieftain Limited menggunakan peletak kaki standard. Selain itu, Chieftain Elite juga menggunakan cermin penghadang udara depan Clear Flare dan sistem bunyi 200 Watt, berbanding 100 Watt yang dipasang pada Chieftain Limited.

GALERI: Indian Chieftain Elite 2017

GALERI: Indian Chieftain Limited 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required