Chevrolet Corvette Carbon 65 Edition – terhad 650 unit

Chevrolet Corvette Carbon 65 Edition – terhad 650 unit

Tahun ini menandakan ulang tahun Chevrolet Corvette yang ke 65 dan untuk itu, pengeluar dari Amerika Syarikat tersebut mengeluarkan model edisi terhad Corvette Carbon 65 Edition yang boleh didapati untuk model Corvette Grand Sport 3LT dan Z06 3LZ.

Hanya 65 unit model edisi terhad ini ditawarkan kepada orang ramai dan mereka perlu membayar USD15,000 (RM66,532) sebagai tambahan kepada harga yang ditetapkan pada varian Corvette dan gaya badan (coupe atau convertible) yang dipilih.

Pada bahagian luar, pakej edisi terhad ini melibatkan pengggunaan warna Ceramic Matrix Gray, dan bagi versi convertible, ia akan menggunakan bumbung berwarna biru. Anda juga boleh menjumpai lebih banyak barang gentian karbon yang digunakan, seperti pada spoiler belakang, side skirt, dan bukaan udara di tepi fender.

Rim baru berwarna hitam juga menjadi sebahagian daripada sentuhan khas untuk kenderaan ini, dengan model Grand Sport akan menggunakan rekaan Cup-style manakala Z06 pula menggunakan Blade-style. Pada bahagian lain, terdapat jalur unik di fender, grafik di pintu, lencana Carbon Flash dan cermin sisi.

Masuk ke dalam, terdapat tempat duduk Competition Sport, yang dibalut dengan kain suede Jet Black dan jahitan berwarna biru. Turut digunakan adalah kemasan gentian karbon berkilat pada bahagian tertentu, dan disudahi dengan beberapa lencana Carbon 65 Edition di tepi pintu dan roda stereng gentian karbon.

Chevrolet juga mengumumkan beberapa pembaharuan untuk barisan Corvette 2018, di mana model Stingray kini datang dengan rim 19 inci di hadapan dan 20 inci di belakang, iaitu satu inci lebih besar berbanding sebelum ini dan ditawarkan dalam pilihan lima rekaan baru. Stingray juga mendapat warna kemasan dalam baru untuk trim 2LT dan boleh dilengkapi dengan Magnetic Ride Control.

Chevrolet Corvette Carbon 65 Edition – terhad 650 unit

Sementara itu bagi varian Grand Sport pula, ia akan mendpat brek seramik (tanpa mendapatkan pakej Z07 Performance), dan naik taraf bahagian dalam yang sama seperti trim 2LT. Jalur hitam satin juga boleh didapati untuk Heritage Package. Bagi Z06 pula, ia ditawarkan dengan pilihan dua rekaan rim baru (rim Z06 hitam dengan jalur kuning dan Pearl Nickel Blade), serta kemasan dalam warna kelabu.

Semua Corvette 2018 juga datang dengan radio digital HD secara standard, kamera pandangan belakang yang dinaik taraf, heads-up display yang diperelok dan Performance Data Recorder sebagai pilihan tambahan.

Model convertible juga mendapat bumbung baru berwarna Spice Red, dan warna ini turut ditawarkan untuk kemasan bahagian dalam trim 3LT dan 3LZ (bersama jahitan warna kontras). Akhir sekali, turut dilengkapkan adalah kain suede di dalam dan stereng dengan kemasan gentian karbon.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required