Modenas keluarkan teaser model baharu kedua

Modenas keluarkan teaser model baharu kedua

Menyusuli gambar teaser pertama yang dikeluarkan pagi ini, Modenas mengeluarkan pula gambar kedua yang menunjukkan bahagian sisi sebuah motosikal yang kami lihat jelas adalah model Bajaj Pulsar RS200. Bukan setakat kelengkapan pada motosikal itu sahaja, grafik pada fairing motosikal itu juga masih sama seperti Bajaj Pulsar RS200 yang dijual di India.

Bajaj Pulsar RS200 adalah sebuah motosikal yang dikuasakan oleh enjin empat strok 199.5 cc satu silinder SOHC dan mempunyai sistem suntikan bahan api. Kuasa yang mampu dikeluarkan oleh enjin ini adalah 24.5 PS pada 9,750 rpm dan 18.6 Nm pada 8,000 rpm. Daripada gambar itu juga, di sebalik ayat teaser tersebut, boleh dilihat pada fendernya mempunyai tulisan ABS.

Tulisan Race Sports pada fairing motosikal ini mungkin adalah tanda nama RS itu sendiri, dan di India, motosikal ini ditawarkan pada harga 1.34 lakh, bersamaan jika ditukar terus kepada Ringgit Malaysia adalah RM9,029 – satu harga yang cukup menarik bagi sebuah motosikal 200 cc.

Antara kelengkapan lain yang ada pada Bajaj Pulsar RS200 adalah lampu projector berkembar di hadapan, lampu belakang LED kristal, suspensi nitrox mono di belakang, sistem penyejukan enjin cecair dan brek cakera di depan dan belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required