Perodua Bezza kini turut dipasarkan di Mauritius

Perodua Bezza kini turut dipasarkan di Mauritius

Perodua telah melancarkan Bezza, di Mauritius, sekaligus menjadikan kepulauan tersebut sebagai destinasi eksport kedua bagi model sedan terlaris di Malaysia itu.

Dengan kerjasama pengedar sah di sana, Raouf Dusmohamud & Co Ltd., varian Bezza yang dibawa masuk ke Mauritius termasuklah 1.0L dan 1.3L Premium yang kedua-duanya hadir dengan transmisi automatik dan manual.

“Mauritius merupakan pasaran strategik bagi kami kerana negara kepulayan berkenaan adalah salah satu destinasi percutian popular di dunia dan dengan adanya Perodua Bezza ini, ia mampu memberikan pendedahan secara global seperti mana yang diperlukan,” ujar Presiden dan CEO Perodua Datuk (Dr) Aminar Rashid Salleh.

Pelancaran Bezza di Mauritius dilangsungkan di bilik pameran Rauf Dusmohamud & Co Ltd, Port-Louis, kelmarin dan turut dihadiri oleh Pengarah Urusan syarikat pengedar tersebut, Raouf Dusmohamud.

Bezza 1.0L manual dijual pada harga 562,884 Mauritian Rupee (RM70,405.35), sementara Bezza 1.0L auto pula 589,268 Mauritian Rupee (RM 73,705.45).

Perodua Bezza kini turut dipasarkan di Mauritius

Bagi Bezza 1.3L Premium X manual pula berharga 657,699 Mauritian Rupees (RM 82,264.78) dan Bezza 1.3L autopada harga 684,990 Mauritian Rupee (RM 85,678.33).

“Kami mensasarkan jualan Bezza sebanyak 168 unit setahun termasuk bagi perniagaan kereta sewa, teksi bandar, pilihan golongan muda profesional dan juga keluarga muda. Kami percaya model ini bakal diterima baik di sini kerana ia bukan sahaja sebuah kereta yang menjimatkan bahan api, bahkan pemilikannya juga melibatkan kos yang rendah, luas malah memiliki rekaan yang menarik,” ujar Dusmohamud pula.

Selain Bezza, Raouf Dusmohamud & Co Ltd turut memasarkan Axia dan Alza di negara berkenaan. Syarikat ini mula menjadi pengedar bertauliah Perodua sejak tahun 1996 dan sehingga kini telah menjual lebih 2,000 unit kenderaannya di sana, termasuklah Viba yang menjadi model terlaris iaitu sebanyak 711 antara tahun 2008 hingga 2014. Sebelum ini, syraikat berkenaan turut pernah memasarkan Kancil, Rusa, Kelisa, Kembara dan Myvi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required