Volkswagen Virtus – imej render model gantian Vento

Volkswagen Virtus – imej render model gantian Vento

Ketika mesyuarat tahunan Volkswagen yang berlangsung pada Mei lalu, syarikat itu mendedahkan garis masa bagi model baru yang dirancang akan diperkenalkan tahun ini. Antara yang terlibat ialah model Virtus, yang akan menggantikan Vento sebagai versi generasi seterusnya bagi Polo Sedan, dan dijangka akan masuk pasaran pada November nanti.

Imej render digital ini boleh dijadikan bayangan bagaimana Virtus akan kelihatan nanti. Antara perkara yang dapat dilihat ialah beberapa bahagian yang mewarisi sentuhan dari model sedia ada – lampu belakang dari Jetta serta penampilan bahagian belakang yang mirip Passat, dan disesuaikan pada rekaan asal badan Polo Mk6 hatchback.

Volkswagen Virtus – imej render model gantian Vento

Virtus mungkin akan dimenggunakan platform MQB A0 yang turut digunakan pada Polo dan Seat Ibiza, dengan jarak antara roda yang lebih panjang daripada sebelum ini (2,564 mm pada Polo Mk6). Pilihan enjin pula mungkin akan melibatkan unit TSI petrol dan TDI diesel, dengan transmisi lima-kelajuan atau enam-kelajuan manual dan DSG dwi-klac tujuh-kelajuan.

Jika Polo terbaru itu menjadi petunjukkan, Virtus juga akan dilengkapi dengan teknologi terkini seperti Active Info Display generasi kedua oleh VW sendiri, sistem infotainmen dengan format skrin lebar, Adaptive Cruise Control, autonomous emergency braking (AEB), sistem tinjauan titik buta dan Park Assist.

GALERI: Volkswagen Polo R-Line

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required