Honda Civic Type R – varian baharu dirancang

Honda Civic Type R – varian baharu dirancang

Pengenalannya hanya permulaan untuk kebanyakan pasaran global, termasuk Amerika Syarikat (USA), tetapi perancangan untuk memperkenalkan varian baharu bagi Honda Civic Type R sudah ada. Menurut laporan Automotive News, Honda mensasar untuk memperkenalkan versi tambahan bagi Type R ini bagi pelanggan yang mahukan pilihan yang lebih meluas.

“Kami berharap dapat memberikan lebih banyak (varian) yang membolehkan kami mengekalkan jumlah jualan yang lebih stabil,” ujar Hideki Matsumoto, ketua jurutera bagi barisan model Civic, memberitahu penerbitan berkenaan.

Dengan adanya versi yang lebih ‘hard-core’ bagi Type R ini, pastinya ia melibatkan lebih kuasa kuda. Buat masa ini Honda 2.0 liter VTEC Turbo empat-silinder mampu menghasilkan kuasa sehingga 320 PS dan 400 NM, jadi agak-agak berapa jumlah kuasa yang akan terhasil untuk varian yang lebih berkuasa.

Malahan versi “aspek grand touring yang memiliki fokus lebih”, bagi pasaran sasaran, mungkin versi pacuan semua-roda bakal ditampilkan, justeru Type R pasti dapat bersaing lebih sengit dengan Volkswagen Golf R dan Ford Focus RS.

GALERI: Honda Civic Type R 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required