Renault Espace 2017 – enjin, kelengkapan baharu

Renault Espace 2017 – enjin, kelengkapan baharu

Renault telah memperbaharui Espace model 2017 dengan pilihan enjin baru dan tambahan senarai kelengkapan. Bagi enjin, unit Energy TCe 200 EDC sebelum ini digantikan dengan Energy TCe 225 EDC.

Enjin baru ini berkapasiti 1,800 cc dengan pengecas turbo, dan ia sebelum ini pertama kali digunakan pada model Alpine A110, dengan jumlah kuasa sebanyak 225 hp dan 300 Nm tork. Jumlah ini adalah lebih banyak berbanding kuasa yang mampu dihasilkan unit 1.6 liter turbo sebelum ini iaitu 200 hp dan 260 Nm tork. Transmisi automatik klac berkembar EDC tujuh kelajuan masih lagi digunakan.

Dengan penambahan jumlah kuasa ini, Espace boleh memecut dari pegun ke 100 km/j dalam masa hanya 7.6 saat. iaitu satu saat lebih pantas berbanding model yang menggunakan enjin Energy TCe 200 EDC. Walaubagaimanapun, penggunaan bahan api meningkat sedikit menjadi 6.8 l/100 km berbanding 6.2 liter l/100 km menggunakan enjin Energy TCe 200 EDC.

Pilihan enjin lain yang diberikan pada Espace adalah termasuk dua yang menggunakan diesel turbo – Energy dCi 130 (130 hp/320 Nm) dengan padanan transmisi manual enam kelajuan dan Energy dCi 160 EDC (160 hp/380 Nm) dengan padanan transmisi dual-speed sama seperti sebelum ini.

Daripada aspek penggayaan, Titanium Grey ditambah ke dalam pilihan warna badan Espace (lapan metalik dan satu bukan metalik), dan terdapat dua pilihan rim baru – Argonaute 18 inci (menggantikan Lapiaz 18 inci) dan Black Quartz 19 inci (menggantikan Quartz Diamanté 19 inci).

Bahagian kabin juga menerima naik taraf dengan adanya tempat duduk berliang udara, fabrik baru dan lampu LED yang dipertingkat. Sistem informasi dan hiburan R-Link 2 yang digunakan juga kini mempunyai sokongan Android Auto dan Apple CarPlay, serta akses jarak jauh melalui aplikasi MY Renault.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required