Zero Motorcycles 2018 – cas lebih pantas, jarak 358 km

Zero Motorcycles 2018 – cas lebih pantas, jarak 358 km

Antara pengeluar motosikal elektrik paling berjaya setakat ini ialah Zero Motorcycles. Syarikat ini menjangjikan banyak penambahbaikan bagi barisan model yang dihasilkan bagi 2018 – yang paling utama ialah tempoh mengecas bateri yang enam kali lebih pantas. Selain itu, jarak yang boleh dicapai juga ditingkatkan kepada 358 km.

Selain itu, ciri Power Tank turut diperkenalkan, yang membolehkan pertambahan jarak perjalana menjadi kenyataan, serta aplikasi khas Zero Cycles untuk menghubungkan pengguna dengan motosikal mereka. Seperti yang umum tahu, masalah utama bagi motosikal elektrik ialah jarak yang boleh dilalui; Zero kini turut menyifatkan pek bateri (ZF14.4, ZF7.2 dan ZF3.6) yang digunakan kini 10% lebih tahan.

Gabungan bateri lithium-ion ZF14.4 dengan Power Tank 3.6 kWh memberikan mana-mana model yang dihasilkan beberapa tahun ini jarak perjalanan sejauh 358 km bagi tunggangan dalam bandar, atau 180 km ketika di lebuhraya.

Tempoh mengecas juga dapat dikurangkan – ciri Charge Tank pada model Zero S dan Zero DS 2018 mampu mengecas sehingga 95% dalam masa satu jam. Menggunakan piawaian J1772, Charge Tank ini serasi untuk digunakan di rumah atau stesen mengecas awam 220 V.

Aplikasi khusus yang disediakan pula boleh digunakan untuk memerhatikan prestasi dan jarak bateri yang ada. Juga, dalam masa yang sama, penunggang boleh membuat pilihan talaan terhadap prestasi motor elektrik yang digunakan itu untuk kesesuaian tunggangan.

Model semasa keluaran Zero Motorcycles adalah termasuk genre naked street bike Zero S dan SR, Zero DS dan DSR dalam penggayaan scrambler, Zero FX (off-road) dan FXS (motard). Apa pandangan anda tentang motosikal dikuasakan elektrik ini, mampu mendapat sambutan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required