Lexus LF-1 Limitless – teaser crossover konsep baru

Lexus LF-1 Limitless – teaser crossover konsep baru

Untuk pameran North American International Auto Show (NAIAS) tahun hadapan, Lexus akan memperkenalkan kenderaan konsep LF-1 Limitless, yang dikata akan memberi gambaran kepada crossover perdana baru bagi jenama itu.

Untuk masa sekarang dalam barisan SUV Lexus, model paling atas adalah LX, dan kemudiannya diikuti oleh GX, RX dan NX. Memandangkan LX generasi ketiga sudah berada agak lama dalam pasaran, model konsep ini mungkin adalah gambaran bagi model penggantinya.

Imej teaser yang disiarkan berkenaan LF-1 Limitless hanya memberikan pandangan bucu belakangnya sahaja, tetapi ia jelas menampakkan rekaan yang dramatik. Lampu belakangnya kelihatan bersambung dari kiri ke kanan, terdapat spoiler yang terbahagi dua, lencana berlampu biru dan panel paparan digital dalam kenderaan.

Menurut Lexus lagi, model konsep ini adalah hasil kerja oleh CALTY Design Research, yang merupakan cawangan bagi pusat rekaan Toyota di Amerika Utara, terletak di Selatan California. Mereka ini juga adalah pasukan sama yang terlibat dalam pembangunan konsep Toyota FT-1.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required