Daihatsu bawa sembilan model konsep ke Auto Salon

Daihatsu bawa sembilan model konsep ke Auto Salon

Tokyo Auto Salon merupakan pameran yang penting dan dinanti-nantikan, bukan hanya di Jepun tetapi juga oleh peminat di seluruh dunia. Dan, pameran ditempat sendiri bagi pengeluar-pengeluar negara matahari terbit itu sentiasa menjadi platform untuk menunjukkan kreativiti dan kehebatan masing-masing.

Selepas Honda yang akan mempersembahkan barisan kenderaan syarikat itu untuk acara sama Januari 2018 nanti, Daihatsu juga tak ingin ketinggalan; sembilan model konsep akan dipertontonkan ketika acara berkenaan.

Daihatsu bawa sembilan model konsep ke Auto Salon

Yang pertama ialah dari barisan kenderaan sporty, dari versi Sporza bagi model hatchback Thor dan Mira dan satu lagi, Daihatsu Boon dengan Sporto Package. Setiap satu daripada model ini dipasangkan dengan dekorasi dwi-tona merah/hitam yang dipadankan pula dengan rim warna emas. Kelilingnya ialah bodykit sporty – termasuk sekali bampar depan yang lebih dalam dengan bahagian sisi dalam perincian warna merah.

Kumpulan kedua pula terdiri daripada model yang lebih premium; terdiri daripada model Move Canbus, Tanto dan Thor dengan imej bersih warna putih serta kemasan hitam dan krom untuk membezakan penampilannya. Rekaan dan kemasan rim juga lebih bersahaja.

Daihatsu bawa sembilan model konsep ke Auto Salon

Kecuali Tanto, barisan model premuim ini datang dengan bumbung hitam, manakala bagi Thor dan Move Canbus turut disertakan dengan perumah cermin sisi hitam. Thor dan Tanto juga kelihatan dalam kedudukan yang lebih rendah untuk nampak lebih menawan.

Kelompok ketika pula menampilkan kenderaan dalam imej yang lebih menarik – terdiri dari versi Active bagi kenderaan Daihatsu seperti Boon dan pikap Hijet. Boon Active menampilkan bahagian tambahan pada bampar, sisi dan lengkung tayar – dalam kemasan perincian warna perak dan oren.

Daihatsu bawa sembilan model konsep ke Auto Salon

Sementara itu, Hijet kabin berkembar juga mendapat sentuhan off-road – kedudukan badannya dinaikkan, tayar off-raod, pemijak sisi, lampu kabus pada bampar depan dan bumbung serta dekorasi dalam tema marin dibahagian luarannya.

Hijet kabin tunggal pula diberikan sentuhan yang lebih klasik. Nuansa warna putih pada bahagian luaran membuatkan model ini tampil dengan imej bersih. Antara semua model Daihatsu yang ditampilkan ini, mana satu yang kena dengan selera anda?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required